Suomalainen verkkokauppa jo vuodesta 2012!

Sormipuristimet

Tilaa sormipuristin meiltä. Sormipuristimet tarjous nyt -25%.

8 tuotetta.
Aktiiviset suodattimet

Hanki sormipuristin, koska olet vain yhtä voimakas kuin otevoimasi

Puristusvoima on todella tarpeellinen asia, mitä ei välttämättä jokapäiväisessä elämässä huomaa. Sillä saa esimerkiksi kannettua painavampia kauppakasseja kotiin. Sitä ei yleensä erikseen treenata, koska monet muut liikkeet vahvistavat puristusvoimaa samalla kun niitä tehdään. Tällaisia liikkeitä ovat esimerkiksi, maastaveto ja leuanveto. Jos kuitenkin tuntuu siltä että otevoima pettää ennen kuin treenattavan lihaksen, kannattaa sen vahvistukseksi ottaa avuksi sormipuristin.

Sormipuristin - Hyödyt otevoiman kehittämisestä

Otevoiman treenaamisessa on muitakin hyviä puolia, kuin vain kauppakassien kanto yhdellä kerralla autosta kotiin. Muun muassa seuraavat asiat hyötyvät otevoiman kehityksestä.

Yleinen voima

Olet vain yhtä vahva, kuin otevoimasi. Liikkeissä, kuten maastaveto tulee pakosti vastaan kohta, jolloin pystyt nostamaan selällä enemmän painoa kuin jaksat käsillä kannatella. Tällöin yleensä ratkaisuksi otetaan vetoremmit, ja vaikka ne ovat pakollisia tietyssä pisteessä, ei kannata aloittaa käyttämään niitä heti pienemmissä painoissa. Sormipuristin lisää otevoimaa jolloin jaksaa kannatella suurempia painoja maastavedosta ja roikkua pidempään omalla painolla leukoja tehdessä.

Loukkaantumisten vähentyminen

Puristusvoimalla on yhteys tenniskyynärpään ja rannekanavaoireyhtymän välttämiseen. Nämä voivat ilmetä niin urheilijoilla, kuin tietokoneen ääressä työskentelevillä. Sormien ja ranteen lihasten vahvistaminen estää niihin kohdistuvien vaurioiden syntymistä. Ranteen voimalla ja liikkuvuudella vältät myös vaurioiden sattumista onnettomuuksissa, kuten kaatumisissa.

Käden ja kyynärvarren lihasten kasvu

Puristusvoiman kehitys kasvattaa kyynärvarren lihaksia. Vaikka kyynärvarren lihakset toimivat apulihaksina monissa liikkeissä, kuten hauiskäännössä, tulisi niitä treenata myös päälihaksena. Muutamilla puristusvoima harjoitteilla viikossa saat ranteenlihakset kasvamaan ja verisuonet esille yhdelle kehon eniten nähdyistä kohdista, ranteissa.

Sorminäppäryys - Puristusvoiman lisänä sormet tulevat näppärämmiksi. Esim. muusikot, jotka käyttävät sormiaan paljon (pianistit, kitaristit, basistit) treenaavat sormivoimaa ja -ketteryyttä voidakseen soittaa nopeampi tempoisia- ja pidempiä kappaleita. Myös paljon näppäimistöllä kirjoittavat saavat hyötyä sormien näppäryyden kasvusta.

Sormipuristin - Otevoiman hyöty eri harrastuksissa

Ote- ja puristusvoimasta on hyötyä monissa eri harrastuksissa. Seuraavaksi olemme listanneet muutamia lajeja, missä puristusvoiman löytyminen auttaa lajissa pärjäämistä.

Kiipeily

Sormi- puristus- ja otevoima ovat tärkeässä tekemisissä kiipeily harrastuksissa. Otteen lipsuminen voi johtaa jopa kohtalokkaisiin seurauksiin, jos turvavaljaat pettävät. Esimerkiksi kalliokiipeilyssä reittiä ei välttämättä pysty alhaalta määrittämään, vaan pitää tehdä muutoksia kesken kiipeilyn, tällöin on tärkeää, että voimat riittävät loppuun asti.

Painonnosto

Painonnostossa on tärkeää, että kaikki tukilihakset ovat hyvässä kunnossa kun suuria painoja nostetaan. Näin vältetään vahinkojen sattumista ja vaurioiden syntymistä. Myös otteen pito suurilla painolla on tärkeää, ettei painot lipsahda käsistä kesken toiston ja aiheuta vaaratilanteita.

Painilajit

Eri painilajeissa on puristusvoimasta hyötyä. Kun vastustajaa pitää käsitellä heitoissa tai maassa pitämisessä, voi ote lipsua esimerkiksi hien takia. Sormipuristin vahvistaa voimaa jolla vastustajaa käsitellään.

sormipuristinsormipuristin-hintasormipuristin-tarjous

Erilaiset otevoiman harjoitukset

Koska kyynärvarren lihakset ovat pieniä ja ne kestävät kovaakin käyttöä, niitä pystyy treenaamaan lähes joka päivä, vaikka muiden treenien päätteeksi. Mutta kuten muissakin lihaksissa, suositellaan puristusvoiman kehittäminen aloittamaan 2 - 3 harjoituksella viikossa. Otevoimaan kuuluvat lihakset ovat hitaita lihassoluja, joten tee monta peräkkäistä toistoa. Esim. 3 x 15 tai 3 x 25 ovat hyviä toistomääriä otevoiman kehitykseen. Jos sormipuristimessa on säädettävä vastus voit helposti vaihdella eri toistomäärää, pitäen kuitenkin vastuksen sopivana.

Puristus harjoitusten lisäksi on hyvä lisätä muitakin käsi ja kyynärvarteen kohdistuvia harjoituksia. Näitä ovat esim. rannekäännöt, wrist roller ja roikkuminen. Rannekäännöt molempiin suuntiin vahvistavat ranteen sisäisiä- ja ulkoisia lihaksia. Keppi jossa on naru jonka päässä painot, eli wrist roller, kasvattaa tehokkaasti voimaa ja kestävyyttä kyynärvarsissa. Roikkuminen tangosta vahvistaa otevoimaa kestävyyden kannalta.

Tilaa sormipuristimet Preeco:lta

Osta meiltä otevoimaa lisäämään sormipuristin. Saatavilla on paljon voimaa vaativia puristimia ja säädettäviä grippereitä. Tarkista hinta ja tarjoukset sivun ylhäältä. Sormipuristin nyt alkaen 24,95€. Verkkokauppamme tarjoaa joustavat ja monipuoliset maksutavat. Tuotteet voidaan maksaa esimerkiksi pankin kautta, maksukortilla tai mobiililaskulla. Tuotteilla on ilmainen toimitus lähimpään noutopisteeseen ja 14 päivän palautusoikeus. Jos sormipuristimista heräsi kysyttävää, asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9:00 - 17:00. Tilaa uutiskirjeemme ja saat parhaimmat tarjoukset suoraan sähköpostiin.