Toimitus alk. 0€

30 päivän palautusoikeus

Halvat hinnat

Maksa tuotteet vasta toimituksen jälkeen laskulla

Usein kysyttyä

Asiakas- ja myyntipalvelun yhteystiedot.

Myyntipalvelumme palvelee numerossa 03 41092920


Yhteyden asiakaspalveluumme saat lähettämällä viestin oman asiakastilisi kautta.



Aukioloajat:

Myyntipalvelu on auki arkisin klo 12-16

Preeco.fi asiakaspalvelu vastaa viesteihin arkisin klo 8-17 välillä


Asiakas- ja myyntipalvelu ovat suljettuina viikonloppuisin ja juhlapyhinä


Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, niin tuotteet saapuvat eri aikaan, koska ne toimitetaan eri varastoilta. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta. 

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen toimituksen tilanteen asiakastililtäsi

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, niin Posti ei ole vielä lajitellut lähetystä.  Postin  seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24 h sisällä tilausta seuraavana arkipäivänä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, joka toimitetaan ulkomailta, niin seurantatunnus  aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää) ja siirtynyt Postin kuljetettavaksi. Jos saamasi seurantatunnus ei ole aktivoinut 7 arkipäivän kuluessa, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä viestin asiakastilisi kautta. 

Jos olet saanut kaikki paketit mutta tuotteita puuttuu, laitathan meille reklamaation lähettämällä viestin asiakastilisi kautta (tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti)


Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, niin tee palautuspyyntö 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta kirjautumalla omalle asiakastilillesi.

Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, niin voit kirjautua vieraana tilausvahvistuksesta löytyvästä tilauksen seurantalinkistä ja luoda tilin antamalla haluamasi salasanan. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ohjeet asiakastilillesi kirjautumiseen. Kirjauduttuasi asiakastilille valitse tilaushistoriasta tilaus, josta haluat palauttaa tuotteita ja valitse tilauksen lisätiedot. Merkitse palautettavat tuotteet, kappalemäärä ja kirjoita palautuksen syy avoimeen kenttään. Sen jälkeen paina pyydä palautusta painiketta.

Sinun ei tarvitse tehdä muuta erillistä ilmoitusta palautuksesta asiakastilillä tehdyn palautuspyynnön lisäksi.

Käsiteltyä palautuspyyntösi, niin lähetämme tarkemmat ohjeet sähköpostiisi. DB Schenkerin noutopistepaketit voidaan palauttaa alkuperäisellä lähetystarralla varustettuna takaisin samalle noutopisteelle. Kotiinkuljetuksille sekä suuremmille paketeille joudutaan tilaamaan nouto, sekä lähettämään tulostettava palautuskortti palautusta varten. Rahtikuljetuksen vaativille tuotteille sovimme noutoajankohdan. 

Jos palautettava tuote (paketin paino ei ylitä 25 kg) on toimitettu kotiinkuljetuksella, niin paketit tulee viedä itse Postiin, ja palauttaa asiakaspalvelusta saatavalla sopimustunnuksella.

Jos asiakas haluaa, niin paketeille voidaan kuitenkin tilata nouto suoraan asiakkaalta. Ilmoita tästä palautusilmoituksen yhteydessä. Asiakaspalvelu sopii tarkemman noutoajankohdan asiakkaan kanssa palautuksen käsittelyn yhteydessä. Noudosta veloitetaan 12,00 euron (sis. alv:n 24 %) erillinen noutomaksu palautuskustannusten lisäksi. 

Yli 25 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta ja ne palautuu rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset Postin hinnaston mukaisesti.

Huom! Tuotteita ei tule palauttaa ilman palautuspyyntöä tai palautuskorttia! Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta. Emme nouda lähetyksiä Postin noutopisteistä tai automaateista, vaan ne palautuvat asiakkaalle takaisin. 


Onko tilaukseni vastaanotettu?

Kun tilaus on tullut läpi järjestelmäämme, niin saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilauksen vahvistamisen jälkeen on tärkeää viedä tilaus loppuun maksamalla tilaus valitsemallanne tavalla. Tilausvahvistus tulee aina tarkistaa ja tarvittavista muutoksista tulee olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun lähettämällä viesti asiakastilin kautta. 

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, niin tarkastathan myös roskapostikansion. Tämän lisäksi varmistathan myös, että tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on oikein ja sähköposti ei ole täynnä.

Näet myös vastaanottamamme tilaukset kirjautumalla omalle asiakastilillesi. Asiakastilin tilaushistoria ja tilaustiedot valikon kautta löydät kaikki tekemäsi tilaukset ja voit ladata tilausvahvistuksen pdf-muodossa. 


Kysymykset

Tilaukset
Mitä kuluja voi tulla lisäksi?

Näet tilauksesi kokonaissumman kassalla kohdasta “Tilaus yhteensä (sis. alv.)”. Tämä summa sisältää myös mahdollisen kotiinkuljetuksen ja rahdin. Pakettitoimitukset toimitamme lähimmälle vapaalle noutopisteelle veloituksetta. Pakettituotteet voidaan toimittaa myös suoraan kotiovelle valitsemalla kassalla kotiinkuljetuksen hintaan 9,95 € / tilaus. Rahti kotiinkuljetuksen hinta on alk. 49,95 euroa. Hinnat sisältävät alv:n 24 %. 

Jos haluat palauttaa tuotteen perimme palautuksesta palautuskustannuksen muissa kuin reklamaatiotapauksissa. Palautuskustannukset määräytyvät palautettavien tuotteiden määrän, koon ja painon mukaan. Palautuskustannukset vähennetään palautettavan rahan määrässä, tai jätetään laskulle maksettavaksi.

Laskun ja osamaksun kulut löydät kohdasta "Kulut laskulla tai osamaksulla tilatessa".

Noutotilausten toimitustavan muutoksista veloitamme palvelumuutosmaksun 10,00 euroa sekä mahdollisen rahtimaksun alk. 49,95 euroa tai pakettituotteiden kotiinkuljetuksen 9,95 euroa. Muutoksista tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun lähettämällä viesti asiakastilin kautta. Tilauksen keräilymaksu 10,00 euroa vähennetään palautettavasta rahasummasta tai jätetään laskutettavaksi, jos asiakas peruu tilauksen tai jättää sen noutamatta varastolta. Hinnat sisältävät alv:n 24 %


Miten teen tilauksen yritysasiakkaana?

Jos haluat tilata tuotteita yritykselle, voit tehdä tilauksen normaalisti ja antaa yhteystiedoissa yrityksenne osoitetiedot.

Yritykset voivat valita maksutavaksi myös yrityslaskun. Jos haluat käyttää maksutapana yrityslaskua, muistathan antaa meille myös yrityksenne nimen lisäksi y-tunnuksen sekä mahdollisen verkkolaskutusosoitteen ja operaattoritunnuksen. Nämä tiedot voit antaa kassalla poistamalla rastin kohdassa “Sama laskutusosoite”. Kun rasti poistetaan, avautuu uusi lomake tietojen antamista varten.

Laskutuksemme päättää yritystietojen perusteella myönnetäänkö tilaukselle ennakkolasku vai tavallinen yrityslasku. Ennakkolasku tulee maksaa ennen tuotteiden toimitusta. Laskut lähetetään sähköpostitse antamaanne sähköpostiosoitteeseen 1-2 arkipäivän kuluessa.


Voinko tilata muihin maihin?

Valitettavasti emme tällä hetkellä voi toimittaa tuotteita muihin maihin kuin Suomeen. Emme myöskään voi toimittaa tuotteita Ahvenanmaalle.


Näytä lisää
Toimitustavat
Mitä toimitusvaihtoehtoja on saatavilla?

Tilauksellesi voit valita tarjolla olevista toimitusvaihtoehdoista sopivimman. Toimituskulut- ja tapa määräytyvät tuotteen painon, mittojen ja luonteen perusteella. Voit valita kassalla halutun toimitustavan tarjotuista vaihtoehdoista. Toimitustapavaihtoehdoista on pois rajattu toimitustavat joita ei tilatulle tuotteelle voi valita, esim. suurikokoiselle tuotteelle voi valita vain rahtikuljetuksen toimitusosoitteeseen tai noudon Hollolan varastolta, jos kysymyksessä pikatoimitustuote.

Hollolan varastolta tulevat pikatoimitustuotteet toimittaa pääsääntöisesti DB Schenker. 
Suoratoimituksella tulevia tilaustuotteita toimittavat mm. Posti, DPD/Postnord, DB Schenker, GLS, DHL, UPS, TNT, FedEx, IDS Logistik, Kuehne+Nagel.


Ilmainen toimitus pakettituotteille noutopisteeseen 

Pakettina toimitettavilla tuotteilla on aina ilmainen toimitus lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen. Hollolan varastolta lähetettävät pikatoimitustuotteet toimitetaan pääsääntöisesti DB Schenkerin omiin noutopisteisiin tai asiamiespisteisiin. DB Schenkerin noutopisteverkosto koostuu yli 1100 noutopisteestä, jotka ovat auki aamusta iltaan. Lähetykset toimitetaan noin 1–5 arkipäivässä.

Näet lähimmän noutopisteen täältä: https://www.myschenker.fi/noutopistehaku/

Kotiinkuljetus alk. 9,95 €/tilaus

Jos haluat että pakettituotteet toimitetaan suoraan kotiovelle, voit valita kassalla kotiinkuljetuksen tilaukselle. Kotiinkuljetuksen hinta on 9,95 € (sis. alv 24%) / tilaus. 

Kotiinkuljetus rahti ulko-ovelle alk. 49,95 euroa

Isommat ja painavammat tuotteet (yli 30 kg tai yli 3m) toimitetaan vain rahtikuljetuksella toimitusosoitteeseen ulko-ovelle ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Rahtikuljetuksen hinta on 49,00 euroa. Jos sama tilaus sisältää enemmän kuin yhden rahtituotteen, niin toimituskulut ensimmäisen tuotteen rahdille on 49,90 euroa + 40 euroa per rahtina toimitettava lisätuote. Hinnat sisältävät alv:n 24 %. Rahtilähetykseen ei kuulu sisään- tai kerroskanto. Jakeluaika on pääsääntöisesti arkisin klo 8-16 välillä. Toimitusosoitteeseen tulee päästä esteettömästi kuorma-autolla, jotta lähetys voidaan toimittaa perille. Jakeluaika sovitaan soittamalla tai tekstiviestillä. Palveluun kuuluu yksi toimitusyritys. Hollolan varastolta lähetettävät rahtilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti Postin rahti palvelulla. 

Nouto varastoltamme Hollolasta arkisin ma-pe klo 8:00-16:00 välillä

Pikatoimitustuotteet voidaan myös noutaa Hollolan varastolta veloituksetta. Tilaus tulee aina tehdä ensiksi verkkokaupassa tai myyntipalvelumme kautta. Verkkokaupan kassalla voitte valita toimitustavaksi nouto Hollolan varastolta. Saatte tilauksen jälkeen sähköpostiinne tilausvahvistuksen sekä tämän jälkeen erillisen ilmoituksen, jossa nouto-ohjeet sekä varaston osoite. Tilauksen voi noutaa vasta, kun olet saanut ilmoituksen sähköpostiisi, että tilauksesi on noudettavissa. Jos noudatte raskaita paketteja, kuten lumilinkoa, suosittelemme että otatte kaverin mukaan, jotta tuotteen nouto ja kuorman purku kotona sujuu helpommin.

Saavuttehan ajoissa ennen varaston sulkeutumisaikaa ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi noudon yhteydessä. 

Noudot eivät ole mahdollisia arkipyhinä ja viikonloppuisin. Jos tilauksen jälkeen haluat, että lähetämmekin noutotilauksesi, niin veloitamme tästä palvelumuutosmaksun 10,00 euroa sekä mahdollisen rahtimaksun alk. 49,90 euroa tai pakettituotteiden kotiinkuljetuksen 9,95 euroa. Muutoksesta tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun lähettämällä viesti oman asiakastilin kautta (tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti). Tilauksen keräilymaksu 10,00 euroa vähennetään palautettavasta rahasummasta tai jätetään laskutettavaksi, jos asiakas peruu tilauksen tai jättää sen noutamatta varastolta. Hinnat sisältävät alv:n 24 %.


Miksi tilaukseni on jaettu useaan lähetykseen?

Suuret tuotteet lähetetään usein useassa laatikossa, sillä ne eivät mahdu yhteen laatikkoon. Tuotteet pakataan valmiiksi tehtaalla, ja ne lähetetään sinulle laatikoissa joissa ne ovat saapuneet varastollemme. Jos tuote lähetetään useassa eri paketissa, saat kaikista paketeista seurantatunnukset sähköpostiisi.

Jos tilaus lähetetään useana lähetyksenä on mahdollista että paketit erkanevat toisistaan kuljetuksessa. Tästä syystä emme voi taata että paketit saapuvat teille yhtäaikaa.

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, lähetetään ne eri varastoilta suoraan sinulle. Tilausvahvistuksesta näet mitkä tilaamistasi tuotteista on tilaustuotteita. Näiden tuotteiden toimitusaika on 5-14 arkipäivää poislukien lastenvaunut joiden toimitusaika on noin 3-4 viikkoa.


Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, niin tuotteet saapuvat eri aikaan, koska ne toimitetaan eri varastoilta. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta. 

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen toimituksen tilanteen asiakastililtäsi

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, niin Posti ei ole vielä lajitellut lähetystä.  Postin  seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24 h sisällä tilausta seuraavana arkipäivänä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, joka toimitetaan ulkomailta, niin seurantatunnus  aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää) ja siirtynyt Postin kuljetettavaksi. Jos saamasi seurantatunnus ei ole aktivoinut 7 arkipäivän kuluessa, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä viestin asiakastilisi kautta. 

Jos olet saanut kaikki paketit mutta tuotteita puuttuu, laitathan meille reklamaation lähettämällä viestin asiakastilisi kautta (tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti)


Näytä lisää
Maksutavat
Mitä maksutapoja on saatavilla?

Meillä voit maksaa ostoksesi kaikkien suomalaisten pankkien kautta, monilla eri maksukorteilla, mobiilimaksulla ja Preeco-laskulla -tai tilillä. Yritykset voivat maksaa tilauksen myös Avardan yrityslaskulla. Yrityslaskua ei voida myöntää henkilöasiakkaille.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com



PREECO LASKU

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään 

mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii 

Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, 

kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. 

Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot

PREECO TILI

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.

Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot

Voit hakea luottopäätöksen kätevästi myös etukäteen ennen verkkokaupasta ostamista tai myymälässä käyntiä.

Lähetä tekstiviesti numeroon 18228:

HENKILÖTUNNUS POSTINUMERO PREECO (esim. 121212-123X 00100 PREECO)

- Viesti maksaa normaalin tekstiviestimaksun verran

- Luottopäätös ei sido mihinkään

- Saat paluuviestinä tiedon, kuinka paljon ostovaraa sinulla on käytettävissä

VERKKOMAKSU

Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille. Maksaminen tapahtuu pankin sivuilla ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.

KORTTIMAKSU

Korttimaksu on mahdollista Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard -korteilla. Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Netsin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.

MOBILEPAY

Mobilepay on korttimaksuun perustuva maksu, jossa maksu viimeistellään Mobilepay-sovelluksessa. Valitsemalla Mobilepayn, sinut ohjataan Netsin maksukorttipalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Netsin maksukorttipalvelussa annat puhelinnumerosi, avaat Mobilepay-sovelluksen matkapuhelimeltasi, jossa voit hyväksyä ja viimeistellä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.



Avardan Yrityslasku

Yrityslaskulla maksuaikaa 30 päivää. Käsittelymaksu 6,95 €. Edellytämme Y-tunnusta ja tarkistamme henkilöllisyytesi vahvan tunnistautumisen avulla.

Mikäli Avardalta ei pystytä todentamaan yrityksen maksukykyä, niin Preeco Trading Oy tarjoaa yrityksille maksutapavaihtoehtona laskua ennakkomaksulla. Asiakas on sitoutunut ja velvollinen maksamaan laskun vaikka maksutavan perusteena on ennakkomaksu. Jos haluat maksaa tilauksen ennakkomaksua vastaan, niin pyydämme olemaan yhteydessä Preecon myynti- tai asiakaspalveluun. 

Kysymyksiä Avardan Preecon laskuun, tiliin tai yrityslaskuun liittyvissä asioissa?

Luotonmyöntäjä Avarda auttaa sinua kaikissa ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa, kun olet valinnut maksutavaksi Preeco laskun/tilin tai Avardan yrityslaskun. 

http://www.avarda.com/fi


Kulut laskulla tai osamaksulla tilatessa

Preeco-lasku tai -tili

Voit hakea luottopäätöksen kätevästi myös etukäteen ennen verkkokaupasta ostamista tai myymälässä käyntiä.

Lähetä tekstiviesti numeroon 18228:

HENKILÖTUNNUS POSTINUMERO PREECO (esim. 121212-123X 00100 PREECO)

- Viesti maksaa normaalin tekstiviestimaksun verran

- Luottopäätös ei sido mihinkään

- Saat paluuviestinä tiedon, kuinka paljon ostovaraa sinulla on käytettävissäsi

Preeco - Lasku

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Maksat vasta saatuasi tuotteen
- Laskutusmaksu 2,95 €
- Korotonta maksuaikaa aina 30 päivää
- Laskun saatuasi voit itse päättää, maksatko useammassa erässä

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

 

Preeco - Tili

- Joustava ja turvallinen maksutapa
- Kaikki laskutuskuukauden aikana tehdyt tilaukset kootaan yhdelle laskulle
- Maksuaikaa jopa 36 kuukautta
- Valitset itse, kuinka paljon maksat kuukaudessa. Laskulla kerrotaan maksettava vähimmäiserä.
- Ei tilinavausmaksua
- Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk (riippumatta kuukauden ostomäärästä)
- Lasku lähetetään kuukauden 17. päivä ja eräpäivä on seuraavan kuukauden 3. päivä

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.


Svea yrityslaskulla ostaminen


Svea Payments tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 21 päivän maksuajalla.

Luotonantajana toimii Svea Bank Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:

- Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 3000 euroa.
- Laskutuslisä 0 euroa.
- Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä. Toimitus tapahtuu yrityksen viralliseen osoitteeseen.
- Maksuehto on 21 päivää.
- Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
- Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Maksujenvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040 (arkisin klo 8:00-16:00)
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/maksuratkaisut/


Miksi en ole saanut laskuani?

Jos olet valinnut maksutavaksi Avardan Preeco-laskun tai -tilin:


Preeco lasku muodostuu aina seuraavana päivänä toimituksesta ja laskulle saa aina 30 päivää korotonta maksuaikaa.

Preeco tili-lasku muodostuu kuukauden 17. päivä ja erääntyy 3. päivä.

Lasku toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Maksutiedot löydät myös kirjautumalla Avardan omille sivuille: https://omatsivut.avarda.fi/

Laskua koskevat tiedustelut:

Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi

Puhelin: 09 2532 7100 (mpm/pvm)

Ma–pe 9–17


Jos olet valinnut maksutavaksi yrityslaskun:


Svea yrityslasku

Svea toimittaa yrityslaskun asiakkaan valinnan mukaan sähköpostiosoitteeseen, verkkolaskuna tai kirjeenä. Jos et ole saanut laskua, niin pyydämme olemaan yhteydessä suoraan Svean asiakaspalveluun: https://www.svea.com/fi/fi/yritykset/ota-yhteytta-yritykset/


Avardan yrityslasku


Avardan yrityslasku koskevat tiedustelut:

Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi

Puhelin: 09 2532 7100 (mpm/pvm)

Ma–pe 9–17


Preeco Trading Oy:n laskutus

Lasku tai lasku ennakkomaksusta toimitetaan verkkolaskuna, sähköpostitse pdf:nä tai kirjeenä Postin kautta laskutusosoitteeseen tilauksen yhteydessä sovitun mukaisesti.

Jos et ole saanut laskua, niin pyydämme kirjautumaan asiakastilille ja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme (tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti).


Palautukset
Onko minulla palautusoikeus?

Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä. 30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Ennen lopullista ostopäätöstä kuluttaja-asiakas voi tutustua tuotteeseen laadultaan ja määrältään samaan tapaan kuin myymälässä vastaavanlaista tuotetta ostaessa. Voit avata tuotepakkauksen varovasti pakkausta ja itse tuotetta vahingoittamatta. Sinulla on oikeus tarkistaa toimituksen sisältö sekä tutustua tuotteen ominaisuuksiin sekä toimivuuteen mm. tuotteen mukana toimitettavien ohjeiden avulla.

Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, osissa toimitettavan huonekalun tai piharakennuksen kokoaminen. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on muusta asiakkaasta johtuvasta syystä alentunut, niin pidätämme arvonalentumisen asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta palautuskustannusten lisäksi. Arvonalentuminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautunut tuote on myynti- tai käyttökelvoton, niin arvonalentuminen on 100 % tuotteen hinnasta.

Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta alkuperäisen tuotepakkauksen avaamisen jälkeen, koska pakkauksen avaamisen jälkeen tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, uudenveroinen ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.

Palautus on aina tehtävä lähettämällämme palautuskortilla, jonka saat asiakaspalvelusta. Palautuskortin saadaksesi tee meille palautuspyyntö kirjautumalla omalla asiakastilillesi. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, niin voit kirjautua vieraana tilausvahvistuksesta löytyvästä tilauksen seurantalinkistä ja luoda tilin antamalla haluamasi salasanan. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ohjeet asiakastilillesi kirjautumiseen. Kirjauduttuasi asiakastilille valitse tilaushistoriasta tilaus, josta haluat palauttaa tuotteita ja valitse tilauksen lisätiedot. Merkitse palautettavat tuotteet, kappalemäärä ja kirjoita palautuksen syy avoimeen kenttään. Sen jälkeen paina pyydä palautusta painiketta. 

Käsiteltyämme palautuspyyntösi lähetämme sähköpostiisi tulostettavan Postin palautuskortin. Rahtikuljetuksella toimitettavat tuotteet noudetaan suoraan asiakkaalta. Käsiteltyämme palautuspyynnön sovimme yhdessä asiakkaan kanssa noutopäivän ja teemme sen jälkeen kuljetustilauksen.

Emme nouda postipakettina lähetettyjä palautuksia Postin noutopisteiltä tai automaateista.

Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset.

Paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset ovat 11,95 euroa per paketti sis. alv:n 24 %. Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Rahdista veloitetaan kustannukset seuraavasti per lähetys:

Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Hinnat sisältävät alv:n 24 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti. 

Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Hollolan varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Hollolan varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus oman asiakastilin kautta, että asiakaspalautus voidaan rekisteröidä saapuvaksi. Valittuasi palautettavat tuotteet, niin kirjoita tekstikenttään, että tuot tuotteen/tuotteet itse Hollolan varastolle. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen, käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee tehdä ensiksi reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-to klo 7:30-15:30 välillä.


Paljonko palautus maksaa?

Käyttäessäsi 30 päivän peruutus-/palautusoikeuden pidätämme palautuksesta muodostuvat kustannukset.

Veloitamme 24.1.2023 alkaen pakettilähetyksinä palautettavista tuotteista 11,95 euroa/per paketti palautuskustannuksia. 
Pakettipalautukset tulee vielä itse Postin pisteelle. Jos haluat, että tilaamme erillisen noudon paketeille, niin veloitamme erikseen noutomaksun 12,00 euroa palautuskustannusten lisäksi. Hinnat sisältävät alv:n 24 %.

Rahtina palautettavien tuotteiden palautuksesta veloitetaan seuraavasti:

Rahti 0–0,19m³: 59,90€

Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€

Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€

Rahti >1,60m³: 139,90€

Hinnat sisältävät alv:n 24 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti. 



Palautuskustannukset vähennetään palautettavasta summasta tai jätetään laskutettavaksi. Emme myöskään hyvitä kotiinkuljetuksen tai muiden lisäpalveluiden hintaa palautuksen yhteydessä.

Jos tuot tuotteen suoraan itse Hollolan varastolle emme veloita palautuskustannuksia. Muistathan tehdä ennakkoon palautusilmoituksen tässäkin tapauksessa oman asiakastilin kautta

Huomioithan, että palautettavan tuotteen alkuperäispakkauksineen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Palautettavasta summasta voidaan vähentää tuotteen arvon alentuminen, jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on alentunut jostain muusta asiakkaasta johtuvasta syystä. Jos tuote myynti- tai käyttökelvoton, niin myyjällä on mahdollisuus pidättää tuotteen hinta kokonaisuudessaan. 


Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, niin tee palautuspyyntö 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta kirjautumalla omalle asiakastilillesi.

Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, niin voit kirjautua vieraana tilausvahvistuksesta löytyvästä tilauksen seurantalinkistä ja luoda tilin antamalla haluamasi salasanan. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ohjeet asiakastilillesi kirjautumiseen. Kirjauduttuasi asiakastilille valitse tilaushistoriasta tilaus, josta haluat palauttaa tuotteita ja valitse tilauksen lisätiedot. Merkitse palautettavat tuotteet, kappalemäärä ja kirjoita palautuksen syy avoimeen kenttään. Sen jälkeen paina pyydä palautusta painiketta.

Sinun ei tarvitse tehdä muuta erillistä ilmoitusta palautuksesta asiakastilillä tehdyn palautuspyynnön lisäksi.

Käsiteltyä palautuspyyntösi, niin lähetämme tarkemmat ohjeet sähköpostiisi. DB Schenkerin noutopistepaketit voidaan palauttaa alkuperäisellä lähetystarralla varustettuna takaisin samalle noutopisteelle. Kotiinkuljetuksille sekä suuremmille paketeille joudutaan tilaamaan nouto, sekä lähettämään tulostettava palautuskortti palautusta varten. Rahtikuljetuksen vaativille tuotteille sovimme noutoajankohdan. 

Jos palautettava tuote (paketin paino ei ylitä 25 kg) on toimitettu kotiinkuljetuksella, niin paketit tulee viedä itse Postiin, ja palauttaa asiakaspalvelusta saatavalla sopimustunnuksella.

Jos asiakas haluaa, niin paketeille voidaan kuitenkin tilata nouto suoraan asiakkaalta. Ilmoita tästä palautusilmoituksen yhteydessä. Asiakaspalvelu sopii tarkemman noutoajankohdan asiakkaan kanssa palautuksen käsittelyn yhteydessä. Noudosta veloitetaan 12,00 euron (sis. alv:n 24 %) erillinen noutomaksu palautuskustannusten lisäksi. 

Yli 25 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta ja ne palautuu rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset Postin hinnaston mukaisesti.

Huom! Tuotteita ei tule palauttaa ilman palautuspyyntöä tai palautuskorttia! Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta. Emme nouda lähetyksiä Postin noutopisteistä tai automaateista, vaan ne palautuvat asiakkaalle takaisin. 


Näytä lisää
Reklamaatiot
Kuinka teen reklamaation?

Voit tehdä meille reklamaation, jos tuotteessa on virhe, tuote ei ole tilaamasi tuotteen kaltainen tai siitä puuttuu osia. Reklamaation voit tehdä kirjautumalla omalle asiakastilille ja valitsemalla tilaushistoriasta tilauksen ja tuotteen, josta haluaa jättää reklamaation. Jos sinulla ei ole vielä asiakastiliä, niin voit luoda sen tilausvahvistuksesta löytyvän seuraa tilaustasi linkin kautta ja valita tilille haluamasi salasanan.

Reklamaatiota varten tarvitsemme kuvan tai videon. Kuvassa tai videossa tulee näky näkyä selkeästi reklamoitava virhe tai rikkoutunut osa, jota reklamaatio koskee. Voit lähettää meille max. 3 liitetiedostoa. Reklamaatiopyyntöä tehdessäsi selitäthän myös mahdollisimman tarkasti ja kattavasti reklamaation syyn. Jos mahdollista, lisää reklamaatioon myös rikkoutuneen osan osanumero, jonka löydät tuotteen manuaalista. 

Huolella tehty reklamaatiopyyntö nopeuttaa reklamaatioprosessia. Huom! Jos olet vastaanottanut virheellisen tuotteen, niin sitä ei saa ottaa käyttöön ennen kuin olemme lähettäneet tarkemmat toiminta-ohjeet. 


Voinko tehdä reklamaation?

Voit tehdä reklamaation meille, jos saamassasi tuotteessa on virhe, tuote on saapunut rikkinäisenä, se ei ole tilaamasi tuotteen kaltainen tai siitä puuttuu osia. Reklamaatiot käsitellään kirjallisesti. Voit tehdä reklamaation oman asiakastilin kautta. Jos sinulla ei ole vielä asiakastiliä, niin pääset luomaan sen tilausvahvistuksesta löytyvän seuraa tilausta linkin kautta. Linkistä pääset kirjautumaan vieraana asiakastilille ja pääset valitsemaan haluamasi salasanan. Reklamaation voi tehdä myös takuuaikana rikkoutuneista tuotteista. Huomioithan, että reklamaatio on tehtävä kohtuullisessa ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi ollut havaittavissa.  Kulutusosat eivät sisälly takuun piiriin, ellei kulutusosa ole jo lähetyksessä rikkoutunut tai se rikkoontuu muulla kuin kulutuksesta aiheutuvalla tavalla.


Alennukset
Kuinka käytän alennuskoodin?

Alennuskoodin voi käyttää kassalla kohdassa “Onko sinulla alennuskoodi?”. Tekstiä klikkaamalla avautuu tekstikenttä johon voit syöttää alennuskoodisi. 


Miten alennus toimii palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt alennuskoodin tilaukseesi ja haluat palauttaa tuotteen huomioimme alennuksen määrän palautettavassa summassa. Tilauksesta alennuskoodilla vähennettyä rahasummaa ei palauteta.


Muuta
En halua uutiskirjeitä sähköpostiini.

Uutiskirjeen tilauksen voit lopettaa minkä tahansa lähettämämme uutiskirjeen lopusta löytyvän “Peru uutiskirjeen tilaus” linkin kautta. Linkin klikkaaminen lopettaa tilauksen automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos et näe linkkiä uutiskirjeen lopussa, niin voit perua uutiskirjeet lähettämällä viestin asiakaspalveluumme kirjautumalla asiakastilillesi. Asiakastililtä voit myös hallinoida evästeasetuksia. 


Onko Preecolla myymälää jossa voin tutustua tuotteisiin?

Preecolla ei ole kivijalkamyymälää. Kaikki tuotteemme sijaitsevat varastollamme Hollolassa, joten tuoteita ei pääse katsomaan toimistollemme. Varastollamme tuotteet ovat pakattuina, eikä siellä voi tutustua tuotteisiin. Jos haluat lisätietoa tuotteesta, niin voit lähettää tuotekysymyksen tuotesivun kautta. Myyntipalvelumme palvelee myös puhelimitse numerossa 03 41092920 arkisin klo 12-16 välillä.

Tuotteilla on aina 30 vuorokauden palautusoikeus, joten tilaaminen on aina turvallista. 


Asiakaspalvelu
Asiakas- ja myyntipalvelun yhteystiedot.

Myyntipalvelumme palvelee numerossa 03 41092920


Yhteyden asiakaspalveluumme saat lähettämällä viestin oman asiakastilisi kautta.



Aukioloajat:

Myyntipalvelu on auki arkisin klo 12-16

Preeco.fi asiakaspalvelu vastaa viesteihin arkisin klo 8-17 välillä


Asiakas- ja myyntipalvelu ovat suljettuina viikonloppuisin ja juhlapyhinä


Miksi viesteihini ei ole vastattu ja puhelimitse ei saa yhteyttä?

Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin ja palvelupyyntöihin arkisin kello 8-17 välillä. Voit lähettää viestin asiakaspalveluun kirjautumalla asiakastilillesi: tilaushistoria > valitse tilaus jota yhteydenotto koskee > lisätiedot > lisää viesti

Vastaamme lähetettyihin viesteihin saapumisjärjestyksessä. Lähetäthän vain yhden viestin aiheeseen liittyen, jotta asiakaspalvelumme voi käsitellä viestisi mahdollisimman nopeasti. Tilannehuoneesta voit käydä katsomassa ajankohtaiset tiedotteet, joista näet minkä päivän viesteihin vastaamme tällä hetkellä ja arviot toimitusajoistamme.

Myyntipalvelumme palvelee puhelimitse arkisin klo 12-16.


Viikonloppuisin ja juhlapyhinä asiakas- ja myyntipalvelumme ovat suljettuina.

 


Asiakastili
En luonut tilauksen yhteydessä asiakastiliä. Miten pääsen kirjautumaan asiakastilille?

Jos et luonut asiakastiliä tilauksen yhteydessä, niin voit kirjautua asiakastilille vierailijana tilauksen seurannan kautta. Tarkista sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta tilauksen viite (kirjainsarja) ja anna tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostisosoite. Huomioithan, että asiakastilille voi kirjautua vain vuonna 2023 tehtyihin ja sitä uusimpiin tilauksiin. Jos haluat olla yhteydessä asiakaspalveluun ennen tätä tehdystä tilauksesta, niin voit lähettää viestin täältä

Kirjauduttasi vierailijaseurantaan, niin voit seurata tilaustasi vaihe vaiheelta sekä ladata kuitin. 

Sivun alareunasta pääset tilaamaan sähköpostiisi salasanan. Sähköpostiisi toimitetaan linkki, josta pääset asettamaan salasanan ja sen jälkeen kirjautumaan asiakastilille. Kirjautuneena salasanan kanssa asiakastilille, niin näet aiemmin tehdyn tilauksesi. Lisäksi pääset lähettämään asiakaspalveluun viestejä, tekemään palautusilmoituksen sekä tarvittaessa jättämään reklamaation tilauksestasi. 


Olen unohtanut aiemmin luomani asiakastilin salasanan. Miten voin saada uuden salasanan?

Jos olet unohtanut asiakastilisi salasanan, niin voit tilata sähköpostiisi linkin, josta pääset vaihtamaan uuden salasanan. Pääset tilaamaan linkin sähköpostiisi salasanan uusimiseksi täältä


Olen luonut kokonaan uuden asiakastilin samalla sähköpostiosoitteella, jota käytin aiemman tilauksen yhteydessä. Miksi en näe tilaustani asiakastilillä, vaikka olen kirjautunut asiakastilille salasanan kanssa?

Jos et ole luonut tilauksen yhteydessä asiakastiliä, niin kirjautuaksesi tilille, niin sinun tulee tilata salasanan luomiseksi linkki sähköpostiin vierailijan seurannan kautta eikä tehdä kokonaan uutta tiliä samalla sähköpostiosoitteella. Jos olet tehnyt jälkikäteen kokonaan uuden tilin samalla sähköpostiosoitteella kuin mitä olet käyttänyt aiemmin tehdyssä tilauksessa, niin aiemmat tilaukset eivät näy uudella asiakastilillä. 

Myöskään vanhemmat ennen vuotta 2023 tehdyt tilaukset eivät näy asiakastilillä. Jos haluat olla yhteydessä vanhemmasta tilauksesta asiakaspalveluumme, niin voi lähettää viestin täältä


Kasvihuoneet yleiset kysymykset
Mikä on kasvihuone ja miten se toimii?

Kasvihuone on piharakennus, joka on tarkoitettu kasvien kasvattamiseen suojaamalla niitä ulkoisilta tekijöiltä, kuten kylmältä ilmalta, sateelta ja tuulelta. Se toimii keräämällä auringonvalon sisäänsä ja luomalla kasveille optimaalisen kasvuympäristön.


Minkä kokoisen kasvihuoneen tarvitsen?

Kasvihuoneen koko riippuu siitä, mitä kasveja haluat kasvattaa ja kuinka paljon tilaa sinulla on käytettävissä. Yleisesti ottaen suurempi kasvihuone antaa enemmän kasvutilaa ja joustavuutta kasvien sijoitteluun, joten suosittelemme lähtökohtaisesti suurempaa kasvihuonetta, jos olet kahden vaiheilla.


Kuinka lämpötilaa säädetään kasvihuoneessa?

Kasvihuoneen lämpötilan säätelyyn voi käyttää erilaisia keinoja, kuten tuuletusta, varjostusta, lämmittimiä tai viilennysjärjestelmiä. Preecon kasvihuoneissa on aina tarjolla automaattinen ikkunanavaaja, joka hoitaa automaattisesti optimilämpötilan kasvihuoneeseesi.


Näytä lisää
Preeco kasvihuoneet
Minkä tyyppisiä kasvihuoneita Preecon mallistosta löytyy?

Preecon kasvihuonemallistosta löytyy useita erilaisia malleja eri käyttötarkoituksiin ja kokoisiin tarpeisiin. Mallistossa on mm. klassisia lasikasvihuoneita, modernimpia alumiinirunkoisia kasvihuoneita, tunnelimallisia kasvihuoneita ja minikasvihuoneita.


Millaisia materiaaleja käytätte kasvihuoneiden rakentamiseen?

Preecon kasvihuoneissa käytetään laadukkaita ja kestäviä materiaaleja, kuten vahvaa alumiinia ja paksua kennolevyä. Kasvihuoneiden rungot ovat kestäviä ja kevyitä, mikä helpottaa kasvihuoneen kokoamista ja siirtelyä.


Miten kasvihuoneenne eroaa kilpailijoiden vastaavista malleista?

Preecon kasvihuoneissa yhdistyvät laadukkaat materiaalit, moderni suunnittelu ja kestävyys. Kasvihuoneiden suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota käyttäjäystävällisyyteen ja kasvien kasvuun optimaalisten olosuhteiden luomiseen. Preecon kasvihuoneet ovat myös monipuolisia, sillä valikoimasta löytyy eri kokoisia ja tyyppisiä malleja eri käyttötarkoituksiin.


Näytä lisää
Preeco sähköskootterit
Mikä on sähköskootteri ja kuinka ne toimivat?

Sähköskootteri on kevyt kaksipyöräinen ajoneuvo, joka saa käyttövoimansa sähkömoottorista ja ladattavasta akusta. Se on suunniteltu henkilökohtaiseen liikenteeseen ja on ympäristöystävällinen vaihtoehto perinteisille kaasukäyttöisille skoottereille tai autoille erityisesti lyhyillä matkoilla ja kaupunkiliikenteessä. Sähköskootterit ovat tavallisia sähköpotkulautoja suurempia ja tukevampia, ja ne muistuttavat malliltaan enemmän moottoripyörää kuin potkulautaa.


Tarvitseeko sähköskootterin ajamiseen ajokortin?

Sähköskootterin ajamiseen ei tarvitse ajokorttia, eikä ajamiselle ole ikärajaa. Sähköskootteria ei tarvitse myöskään vakuuttaa, jos sen huippunopeus on enintään 25 km/h.

Ajamiseen ei tarvita ajokorttia eikä liikennevakuutusta eikä sähköpotkulautaa tai sähköskootteria ei tarvitse rekisteröidä. Sähköskootterin ajamiseen ei ole ikärajaa eikä kuljettamiseen tarvita ajokorttia tai liikennevakuutusta eikä sitä tarvitse rekisteröidä tieliikennekäyttöön.


Mikä on hyvä sähköskootteri minulle?

Sähköskootteri kannattaa valita omiin tarpeisiin sopivaksi. Skootterin valinnassa kannattaa huomioida etenkin sähköskootterin huippunopeus, maksimikantama ja lisävarusteet kuten varashälytin ja jousitus.

Preecon sähköskootterivalikoiman perusmalli Sähköskootteri / Sähkö Cruiser 1000W FAT 2023 on erinomainen valinta perusajoon. Laatua vaativalle käyttäjällä suosittelemme mallia Sähköskootteri 2500W Tupla-Akku & Kori (60V 20,8AH), Musta, jolla on mahdollista ajaa jopa 100 km yhdellä latauksella!


Näytä lisää
Preeco lumilinko
Miten valita lumilinko?

1. Lumimäärä ja lumityyppi:

Kevyt lumi: Jos alueellasi sataa yleensä vain vähän lunta tai lumi on kevyttä, pienempi yksivaiheinen lumilinko saattaa riittää.

Raskas ja märkä lumi: Jos lunta sataa paljon ja se on usein märkää ja raskasta, kannattaa harkita tehokkaampaa kaksivaiheista lumilinkoa.

2. Puhdistettava alue:

Pienet alueet: Pienille pihoille ja ajoteille riittää usein pienikokoinen lumilinko.

Suuret alueet: Suurille pihoille, ajoteille ja parkkipaikoille kannattaa harkita suurempaa ja tehokkaampaa lumilinkoa.

3. Alustan tyyppi:

Tasainen: Yksivaiheinen lumilinko toimii usein hyvin tasaisilla pinnoilla, kuten asfaltoiduilla ajoteillä.

Epätasainen: Kaksivaiheiset lumilingot ovat parempia mukulakivillä, soralla tai muilla epätasaisilla pinnoilla, koska niiden puhdistusmekanismi ei kosketa maata.

4. Säilytystila:

Huomioi lumilinkosi koko säilytyksen kannalta. Pienemmät mallit vievät vähemmän tilaa, mutta saattavat olla vähemmän tehokkaita.

5. Toiminnot ja ominaisuudet:

Sähköstartti: Kylmissä olosuhteissa sähköstartti voi olla erittäin hyödyllinen.

Heittosuunnan säätö: Mahdollisuus säätää lumen heittosuuntaa voi olla hyödyllinen tietyissä tilanteissa.

Valaistus: Jos aiot käyttää lumilinkoa pimeässä, valaistus voi olla hyödyllinen ominaisuus.

6. Hintahaarukka:

Mieti budjettiasi ja vertaile eri malleja ja merkkejä hintaluokassasi. Muista, että hinta korreloi usein laadun ja ominaisuuksien kanssa, mutta ei aina.

7. Arvostelut ja suositukset:

Lue muiden käyttäjien arvosteluja ja suosituksia valitaksesi luotettavan ja toimivan mallin.

8. Huolto ja varaosat:

Varmista, että valitsemasi lumilinkomalliin on saatavilla varaosia ja että alueellasi on huoltoliikkeitä, jotka voivat huoltaa laitettasi tarvittaessa.

Muistathan myös turvallisuuden: käytä aina suojalaseja ja kuulosuojaimia lumilinkoa käyttäessäsi ja noudata kaikkia laitteen turvaohjeita.


Mikä on kaksivaiheinen lumilinko?

Kaksivaiheinen lumilinko on tehokas lumityöväline, joka on suunniteltu käsittelemään suuria määriä lunta, erityisesti raskasta, märkää ja tiivistynyttä lunta. Kaksivaiheisuus tarkoittaa, että lumilinko käyttää kahta eri mekanismia lumitöiden suorittamiseen. Tässä on yksityiskohtainen selitys:

1. Vaihe - Kerääminen:

Kaira (tai syöttökierukka) pyörii ja kerää lumen. Tämä kaira on tyypillisesti valmistettu raskaasta metallista ja se murskaa lumikerroksen sekä jään.

2. Vaihe - Heittäminen:

Kun lumi on kerätty kairalla, se siirretään heittopyörän avulla. Tämä pyörä ottaa kerätyn lumen ja heittää sen ulos lumilingon heittoaukosta suurella voimalla. Tämän vaiheen ansiosta lumilinko voi heittää lunta paljon kauemmas kuin yksivaiheinen lumilinko.

Muut ominaisuudet kaksivaiheisissa lumilinkoissa:

Voimansiirto: Kaksivaiheisissa lumilingoissa on yleensä voimansiirto, joka antaa käyttäjän valita eri nopeuksia eteen- ja taaksepäin.

Leveämpi työskentelyleveys: Ne ovat yleensä leveämpiä kuin yksivaiheiset lumilinkot, mikä tekee niistä ihanteellisia suurille alueille.

Maasta erottuminen: Kaksivaiheiset lumilinkot eivät yleensä kosketa maata suoraan, mikä tarkoittaa, että niitä voidaan käyttää epätasaisilla pinnoilla, kuten sorateillä.

Kaksivaiheiset lumilinkot ovat yleensä kalliimpia ja raskaampia kuin yksivaiheiset mallit, mutta niiden suurempi teho ja toiminnallisuus tekevät niistä erinomaisen valinnan alueille, joilla sataa paljon lunta.


Miksi lumilinko ei lähde käyntiin?

Jos lumilinko ei lähde käyntiin, ongelma voi johtua monista syistä. Tässä on yleisimpiä syitä ja vianmääritysvinkkejä:

Polttoaine:

Vanhentunut tai vääränlainen polttoaine: Bensiini vanhenee ajan myötä, ja vanhentunut bensiini voi estää käynnistyksen. Tarkista, että bensiini on tuoretta ja oikeanlaista.

Polttoainetason tarkistus: Varmista, että polttoainesäiliössä on riittävästi polttoainetta.

Sytytystulppa:

Tarkista, että sytytystulppa on kunnossa, puhdas ja oikein asennettu. Jos se on likainen tai vahingoittunut, se voi estää käynnistyksen.

Ilmansuodatin:

Jos ilmansuodatin on tukossa, se voi estää ilman pääsyn moottoriin, mikä estää käynnistyksen. Tarkista ja puhdista tai vaihda tarvittaessa.

Käynnistysmekanismi:

Jos lumilingossa on sähköstartti, varmista, että akku on ladattu.

Jos käynnistät manuaalisesti, varmista, että vedät käynnistysnarua oikein.

Öljytaso:

Alhainen öljytaso tai likainen öljy voi estää koneen käynnistymisen. Tarkista öljytaso ja vaihda öljy tarvittaessa.

Kaasutin:

Kaasuttimen tukos tai epäpuhtaudet voivat estää käynnistyksen. Jos epäilet ongelmaa kaasuttimessa, se saattaa vaatia puhdistusta tai säätöä.

Polttoaineventtiili ja -letku:

Varmista, että polttoaine pääsee vapaasti tankista moottoriin. Tarkista, että polttoaineventtiili on auki ja että polttoaineletku ei ole tukossa tai vahingoittunut.

Turvakytkimet:

Joissakin lumilinkomalleissa on turvakytkimiä, jotka estävät käynnistyksen, jos ne eivät ole oikeassa asennossa. Varmista, että kaikki turvamekanismit ja kytkimet ovat oikeassa asennossa.

Kylmät olosuhteet:

Erittäin kylmissä olosuhteissa moottorin öljy voi jäykistyä, mikä tekee käynnistyksestä vaikeaa. Lämmitä lumilinkoa sisätiloissa tai suojaisessa paikassa ennen käynnistämistä.

Jos olet kokeillut edellä mainittuja vianmääritysvinkkejä eikä lumilinko vieläkään käynnisty, saatat tarvita asiakaspalvelumme apua. On aina suositeltavaa tutustua laitteen käyttöohjeeseen ja seurata valmistajan ohjeita ennen kuin teet korjauksia itse.


Näytä lisää
Preeco asekaapit
Milloin pitää olla asekaappi?

Suomessa aseiden ja ammusten säilytykselle on tiukat määräykset.

Vaatimuksena on turvakaappisäilytys, jos säilytettävänä on yli viisi ampuma-asetta, aseen osat useampaan kuin viiden ampuma-aseen kokoamiseen tai yksikin erityisen vaarallinen ampuma-ase (erva-ase). Turvakaapin hankkimiselle säädetty siirtymäaika umpeutui 30.11.2020. 

Ampuma-aseiden turvakaappistandardia päivitettiin vuonna 2018 muuttamalla turvakaapista annettua asetusta. Sisäministeriön asetuksen mukaan hyväksyttyjä standardeja ovat EN 14450 taso S1 ja EN 1143-1 taso 0.


Saako toisen asetta säilyttää?

Asettaan voi laillisesti säilyttää myös toisen henkilön kotona vastaavissa tiloissa, jos hänellä on oikeus kyseisen aseen hallussapitoon. Patruunoihinkin pääsy saa olla vain niillä henkilöllä, joilla on oikeus pitää niitä hallusssaan.


Preeco raapimispuut
Pitääkö kissalla olla kiipeilypuu?

Ei ole ehdotonta, että kissalla pitäisi olla kiipeilypuu, mutta useimmille kissoille raapimispuu tarjoaa monia etuja ja voi parantaa niiden elämänlaatua. Tässä on joitakin syitä, miksi kiipeilypuu on hyödyllinen monille kissoille:

Luonnollinen Käytös: Kissa on luontainen kiipeilijä. Villissä luonnossa kissoilla on tapana kiivetä puihin vaanimiseen, turvaan ja tarkkailuun. Kiipeilypuu voi simuloida tätä luontaista käyttäytymistä kotiympäristössä.

Turvapaikka: Monille kissoille korkeat paikat ovat turvapaikkoja, joissa ne voivat tarkkailla ympäristöään ja levätä häiriöttömästi.

Fyysinen Aktiviteetti: Kiipeilypuut tarjoavat kissoille mahdollisuuden fyysiseen aktiviteettiin, joka on erityisen tärkeää sisäkissoille. Se auttaa pitämään kissan kunnossa ja estämään lihomista.

Kynsien Terotus: Useimmissa kiipeilypuissa on sisalnarua tai muita materiaaleja, jotka ovat ihanteellisia kissojen kynsien teroittamiseen. Tämä voi vähentää kissojen tarvetta teroittaa kynsiään huonekaluihin tai muihin kodin esineisiin. Kynsien teroittaminen pitää kissan terveenä.

Raapiminen, tai raapimiskohdassa "roikkuminen", auttaa kissaa myös venyttelemään lihaksiaan.

Oma Alue: Jos taloudessa on useita kissoja, kiipeilypuu voi tarjota kullekin kissalle omaa tilaa ja auttaa estämään reviirikiistat.

Viihde ja Stimulaatio: Kiipeilypuissa voi olla useita erilaisia leluja ja tasoja, jotka antavat kissoille mahdollisuuden leikkiä ja pitää itsensä viihdytettynä.


Mitä pitää hankkia kissanpennulle?

Kun hankit kissanpennun, on tärkeää varmistaa, että sinulla on kaikki tarvittavat välineet ja tarvikkeet, jotta pennulla on turvallinen ja mukava alku uudessa kodissaan. Tässä on luettelo perustarvikkeista, jotka sinun tulisi hankkia kissanpennulle:

Ruoka ja vesikupit: Hanki laadukkaita ruoka- ja vesikuppeja. Ruostumattomasta teräksestä, keraamisista tai lasisista kupeista on helppo pitää puhtaina.

Kissanruoka: Valitse laadukas kissanpenturuoka, joka on suunniteltu erityisesti pentujen ravitsemuksellisiin tarpeisiin.

Hiekkalaatikko ja kissanhiekka: Hanki tarpeeksi suuri hiekkalaatikko ja laadukasta kissanhiekkaa. On olemassa erilaisia hiekkoja, kuten paakkutuvaa, piikivi ja luonnonmateriaaleista valmistettu hiekka. Laadukas kissanhiekka sitoo hyvin hajut, ja vähentää siivoamisen tarvetta. Kun hiekka puhdistetaan kerran päivässä, kissa on tyytyväinen, eikä pissavahinkoja satu esimerkiksi matoille, ellei kissa ole stressaantunut tai sairas.

Hiekkalapio: Käytetään hiekkalaatikon puhdistukseen.

Kissan lelut: Kissanpennut ovat leikkisiä, joten varmista, että sinulla on erilaisia leluja, kuten hiiret, pallot ja jousilelut. 

Kiipeilypuu tai raapimapuu: Tämä auttaa pennun kynsien hoidossa ja tarjoaa sille paikan kiipeillä ja leikkiä.

Kantokoppa: Tarvitaan eläinlääkärikäyntejä ja muita matkoja varten.

Pedit ja peitot: Tarjoa pennulle mukava ja pehmeä paikka nukkua.

Harja tai kampa: Kissan turkin hoitoon ja ehkäisemään karvapallojen muodostumista.

Kissan nimilappu ja kaulapanta: Jos kissa pääsee ulos, nimilappu voi auttaa palauttamaan sen kotiin.

Ruokinta- ja hoito-ohjeet: Jos olet hankkinut pennun kasvattajalta tai eläinsuojeluyhdistykseltä, saat todennäköisesti ohjeet pennun ruokinnasta ja hoidosta.

Muista myös varata aika eläinlääkärille kissanpennun ensimmäistä tarkastusta varten ja keskustella rokotuksista, loishäädöistä ja mahdollisesta leikkauksesta. Kun kaikki tarvikkeet ovat valmiina, voit toivottaa kissanpennun tervetulleeksi uuteen kotiinsa ja nauttia sen seurasta!


Preeco koiratarhat
Minkä kokoinen koiratarha koiralle?

Suomen laissa on määritelty koiratarhan vähimmäiskoko seuraavasti:

Koirien lukumäärä Koiran (koirien) keskimääräinen paino
Pinta-ala (m2)
enintään 5 kg Paino 10 kg Paino 20 kg Paino 30 kg Paino 40 kg Paino 50 kg +
1 koiraa 5 m2 6 m2 8 m2 10 m2 15 m2 16 m2
2 koiraa 5 m2 8 m2 10 m2 14 m2 18 m2 20 m2
3 koiraa 6 m2 10 m2 13 m2 17 m2 22 m2 24 m2
4 koiraa 8 m2 12 m2 15 m2 20 m2 26 m2 28 m2
5 koiraa 8 m2 14 m2 18 m2 24 m2 30 m2 32 m2
6 koiraa 10 m2 16 m2 20 m2 26 m2 34 m2 36 m2

Ulkona muutoin kuin tilapäisesti pidettävällä koiralla sekä koiratarhassa pidettävällä koiralla on oltava mahdollisuus päästä asianmukaiseen koppiin tai muuhun tarkoituksenmukaiseen lepopaikkaan, jossa sillä on riittävä suoja sääoloja vastaan. Koiratarhan koossa on otettava huomioon koiran tai koirien rotu, koko ja lukumäärä.

Muutoin kuin tilapäisesti ulkona yhteen paikkaan kytkettynä pidettävällä koiralla on oltava liikkumatilaa vähintään 40 neliömetriä. Koiran kytkin ei saa päästä kiertymään puun, tolpan eikä muun vastaavan esteen ympärille.


Mitä koiratarhan pohjalle?

Koiratarha voidaan asettaa monille eri alustamateriaaleille, kuten nurmikolle ja hiekalle. Paikan valinnassa kannattaa huomioida alustan tasaisuus, joka parantaa koiratarhan tukevuutta ja turvallisuutta, sekä mukavuus koiralle. Nurmikko on mukavamman tuntuinen tassujen alla kuin sora, etenkin helteelllä.

Koiratarhan maapinnan alle voidaan asettaa myös metalliristikkoa tai eläinverkkoa, jolla voidaan estää koiraa kaivamasta kuoppia. Verkon valinnassa kannattaa ottaa huomion sen silmäkoko, ja varmistaa että tassuilla ei ole mahdollisuutta jäädä jumiin verkkoon.


Preeco hierontapöytä
Kuinka paljon hierontapöytä maksaa?

Hierontapöytien hinnat voivat vaihdella laajasti riippuen niiden materiaaleista ja lisäominaisuuksista. Tässä on yleinen hinnan katsaus:

Edulliset pöydät: Alkuperäiset kannettavat hierontapöydät saattavat maksaa jopa alle 150 euroa. Vaikka ne ovat edullisia, ne tarjoavat runsaasti ominaisuuksia niin amatööreille kuin ammattihierojillekin. Kannettava hierontapöytä on myös helppo ottaa mukaan asiakkaan luokse.

Premium-luokan pöydät: Korkealaatuisimmat hierontapöydät, jotka on valmistettu parhaista materiaaleista ja joissa on lisäominaisuuksia, kuten sähköiset korkeussäädöt tai erityiset paksut patjat, maksavat enemmän. Esimerkiksi sähköisen säätämisen avulla ergonomia kuitenkin paranee, ja hierontapöytää on helppoa käyttää moniin eri hierontoihin.

Kun olet päättämässä, minkä tyyppisen hierontapöydän haluat ostaa, on tärkeää ottaa huomioon seuraavat tekijät: käyttötarkoitus (ammattikäyttö vs. kotikäyttö), budjetti, haluamasi ominaisuudet ja pöydän kestävyys.


Miten hierontapöytä puhdistetaan?

Hierontapöydän asianmukainen puhdistus ja huolto ovat tärkeitä sen pitkäikäisyyden ja hygienian kannalta. Tässä on yleisiä ohjeita hierontapöydän puhdistamiseen ja huoltamiseen:

Päivittäinen puhdistus:

Pyri puhdistamaan hierontapöytä jokaisen käyttökerran jälkeen miedolla saippuavedellä ja pehmeällä liinalla.

Vältä voimakkaita puhdistusaineita, jotka voivat vahingoittaa pöydän pinnoitetta tai kangasta.

Pyyhi ylimääräinen vesi pois pöydältä puhdistuksen jälkeen, jotta se ei jätä tahroja tai vahingoita pöytää.

Tahrojen poistaminen:

Poista tahrat heti niiden ilmestyessä. Miedot saippuavesi tai erityiset tahranpoistajat voivat olla hyödyllisiä, mutta varmista, että ne eivät värjää tai vahingoita pöydän materiaalia.

Nahan tai vinyylin hoito:

Jos hierontapöytäsi on päällystetty nahalla tai vinyylillä, käytä säännöllisesti niille tarkoitettua hoitoainetta. Tämä estää materiaalia kuivumasta ja halkeilemasta.

Rakenteellinen tarkastus:

Tarkista säännöllisesti pöydän ruuvit, nivelet ja muut osat varmistaaksesi, että ne ovat tiukasti kiinni ja hyvässä kunnossa.

Varmista, että pöydän jalat ovat tukevasti kiinni ja tasapainossa, jotta pöytä pysyy vakaina käytön aikana.

Säilytys:

Jos sinulla on kannettava hierontapöytä, säilytä se kuivassa ja suojatussa paikassa silloin, kun sitä ei käytetä.

Vältä suoraa auringonvaloa ja äärimmäisiä lämpötiloja, jotka voivat vahingoittaa pöydän materiaaleja.

Pehmusteiden ja patjojen hoito:

Jos pöydän pehmusteet tai patjat alkavat kulua, harkitse niiden vaihtamista uusiin. Hyvin säilytetyt ja mukavat pehmusteet parantavat asiakkaiden kokemusta ja lisäävät pöydän käyttöikää.

Muistamalla nämä yksinkertaiset puhdistus- ja huoltotoimenpiteet voit pidentää hierontapöytäsi elinikää ja varmistaa sen turvallisen käytön.


Mitä materiaalia hierontapöydät ovat?

Hierontapöydät on valmistettu erilaisista materiaaleista riippuen niiden käyttötarkoituksesta, suunnittelusta ja hintaluokasta. Tässä on yleiskatsaus yleisimmin käytetyistä materiaaleista:

Runko:

Puu: Useimmat hierontapöydät on valmistettu vahvasta puusta, kuten koivusta, vaahterasta tai tammea, koska ne tarjoavat hyvän vakauden ja kestävyyden.

Alumiini: Joissakin modernimmissa ja kevyemmissä kannettavissa hierontapöydissä voi olla alumiinirunko. Alumiini on kevyt, vahva ja ei ruostu.

Päällyste ja pehmuste:

Vinyyli: Yleisin materiaali hierontapöytien päällysteessä on vinyyli, koska se on kestävä, helppo puhdistaa ja vedenkestävä.

Nahka: Joissakin premium-luokan pöydissä voi olla aitoa nahkapäällystettä, mutta se on harvinaisempaa ja vaatii enemmän hoitoa kuin vinyyli.

Pehmuste: Pehmuste on usein valmistettu paksusta, korkealaatuisesta vaahtomuovista, joka tarjoaa mukavuutta asiakkaalle ja tukee hänen painoaan.

Lisävarusteet:

Kangas: Joissakin hierontapöydissä voi olla kangaspeitteitä tai -lisiä, jotka on valmistettu puuvillasta tai mikrokuidusta ja jotka ovat irrotettavissa ja pestävissä.

Muovi ja kumi: Joissakin pöydissä voi olla muovisia tai kumisia osia, kuten säädettävät jalkatuet tai liukuesteet.

Mekaaniset ja sähköiset komponentit: Korkeateknologisimmissa pöydissä, joissa on sähköisiä korkeussäätöjä tai muita moottoroituja toimintoja, voi olla metallisia tai muovisia mekaanisia osia sekä sähköisiä komponentteja.

Valittaessa hierontapöytää on tärkeää ottaa huomioon sen materiaalit, koska ne vaikuttavat pöydän kestävyyteen, mukavuuteen ja hoitoon.


Näytä lisää
Preeco sähköpöytä
Millä korkeudella sähköpöytää kannattaa pitää?

Sähkökäyttöisten työpöytien korkeuden säätäminen oikein on tärkeää ergonomian kannalta. Oikea korkeus voi vähentää niska-, selkä- ja olkapäävaivoja ja parantaa työtehoa ja -mukavuutta. Tässä on muutamia yleisiä ohjeita sähköpöydän korkeuden säätämiseksi:

Istuvassa asennossa:

Pöydän korkeus: Kun istut tuolissa jalat lattialla ja käsivarret rentoina sivuilla, kyynärpäiden tulisi muodostaa noin 90 asteen kulma tai hieman enemmän, kun kädet ovat näppäimistöllä. Pöydän yläpinnan tulisi olla tällöin ranteiden kohdalla tai hieman niiden yläpuolella.

Näyttö: Näytön yläreuna tulisi olla silmien korkeudella tai hieman niiden alapuolella, ja näytön keskiosa tulisi olla noin 20-30 asteen kulmassa katseestasi alaspäin.

Seisovassa asennossa:

Pöydän korkeus: Seiso suorana ja rentoutuneena. Kun lasket kätesi sivuillesi, pöydän tulisi olla ranteiden kohdalla, jotta kyynärpääsi muodostavat noin 90 asteen kulman tai hieman enemmän, kun kädet ovat näppäimistöllä.

Näyttö: Kuten istuvassa asennossa, näytön yläreunan tulisi olla silmien korkeudella tai hieman niiden alapuolella.

Lisävinkkejä:

Varmista, että tuolissasi on hyvä selkätuki ja että voit asettaa jalat mukavasti lattialle istuessasi.

Käytä jalkatukea tarvittaessa.

Pidä säännöllisiä taukoja ja vaihda asentoa usein, jos mahdollista.

Harkitse ergonomisen näppäimistön tai hiiren käyttöä.

Sähkökäyttöisten pöytien etuna on, että voit helposti säätää korkeutta ja vaihtaa työasentoa päivän aikana. Tämä voi auttaa ehkäisemään staattista kuormitusta ja parantaa verenkiertoa. On tärkeää kuunnella omaa kehoa ja tehdä tarvittavat säädöt, jos tunnet kipua tai epämukavuutta.


Miksi ostaa sähköpöytä?

Sähköpöydän hankkimiselle on useita hyviä syitä, jotka liittyvät terveyteen, mukavuuteen ja tuottavuuteen. Tässä on joitakin keskeisiä syitä harkita sähköpöydän ostamista:

Ergonomia:

Sähköpöytä mahdollistaa työskentelykorkeuden nopean ja helpon säätämisen, mikä auttaa ylläpitämään hyvää ergonomiaa ja vähentämään niska-, selkä- ja hartiaongelmien riskiä.

Käyttäjä voi säätää pöydän korkeuden juuri oikeaksi niin istuessaan kuin seisoessaankin, mikä vähentää staattisen asennon aiheuttamaa rasitusta.

Vähentää istumisen haittoja:

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että pitkäaikainen istuminen voi olla haitallista terveydelle ja lisätä monien sairauksien riskiä. Sähköpöytä mahdollistaa työasennon vaihtelun, mikä voi vähentää näitä riskejä.

Parantaa verenkiertoa ja energiaa:

Seisominen ja liikkuminen edistävät verenkiertoa, mikä voi auttaa vähentämään jalkojen turvotusta ja väsymystä.

Seisoma-asento voi myös lisätä energian tunnetta ja vireystilaa, erityisesti iltapäivisin, kun monet ihmiset tuntevat olonsa uneliaaksi.

Lisää tuottavuutta:

Monet ihmiset kokevat olevansa tuottavampia ja keskittyneempiä, kun he voivat vaihdella työasentoaan päivän aikana.

Tilankäyttö ja mukautuvuus:

Sähköpöydät ovat usein suunniteltu modulaarisesti, mikä tarkoittaa, että niihin voidaan lisätä lisävarusteita ja mukautuksia tarpeen mukaan.

Yleinen hyvinvointi:

Työpäivän aikana tapahtuva aktiivisuus ja liikkuminen voivat parantaa yleistä hyvinvointia ja mielialaa.

Monipuolisuus:

Sähköpöytä voi palvella useita eri käyttäjiä samassa tilassa, koska korkeutta voidaan säätää jokaisen käyttäjän tarpeiden mukaan.

Vaikka sähköpöydät voivat olla kalliimpia kuin perinteiset työpöydät, monet pitävät niitä hyvänä investointina terveyteen ja hyvinvointiin pitkällä aikavälillä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että pelkästään pöydän hankkiminen ei riitä; aktiivinen työasennon vaihtelu ja taukojen pitäminen ovat avainasemassa hyötyjen saavuttamisessa.