Suomalainen verkkokauppa jo vuodesta 2009!

FAQ Osiot

Tilaukset
Kuinka muutan tilaustani?

Tilaukseen voi lisätä ja siitä voi poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista kassalla. Ostoskoriin lisäämäsi tuotteet säilyvät ostoskorissasi, vaikka poistut kassalta. Voit poistaa tuotteen ostoskorista painamalla kassalla tuotteen vieressä näkyvää roskasäiliön kuvaa. Voit myös lisätä ostettavien tuotteiden määrää tuotteen vieressä olevilla nuolipainikkeilla, tai kirjoittamalla oikean lukumäärän tekstikenttään.

Jos olet jo vahvistanut tilauksen, voit lisätä unohtuneet tuotteet tekemällä uuden tilauksen. Jos haluat vaihtaa tuotteen tilauksen vahvistamisen jälkeen, pyydä asiakaspalveluamme perumaan aikaisempi tilauksesi. Ilmoita asiakaspalvelulle tässä tapauksessa tilausvahvistuksessa saamasi tilausnumero. Kun tilaus on peruttu, voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi tuotteesta.

Jos haluat muuttaa tilauksen toimitusosoitetta, niin tämä onnistuu ennen kuin tilaus on lähetetty ottamalla yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeella. Jos tilaus on jo lähetetty, niin muutos ei ole tällöin mahdollinen.


Mitä kuluja voi tulla lisäksi?

Näet tilauksesi kokonaissumman kassalla kohdasta “Tilaus yhteensä (sis. alv.)”. Tämä summa sisältää myös mahdollisen kotiinkuljetuksen. Tilauksen toimitus on aina 0 € mihin tahansa lähipostiin Suomessa. Jos haluat että toimitus kuljetetaan suoraan kotiovelle, voit valita kassalla kotiinkuljetuksen hintaan 9,95 € / tilaus.

Jos olet valinnut maksutavaksi Mash-laskun, saat 45 vuorokautta korotonta maksuaikaa. 

Jos olet valinnut maksutavaksi Mash-osamaksun, osamaksun suuruus määräytyy valitsemasi maksuajan mukaan. Arvoltaan 2 000 € ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9% 24 kk maksuajalla. Tällöin kokonaishinnaksi tulee 2 302,79 €

Jos haluat palauttaa tuotteen perimme palautuksesta palautuskustannuksen muissa kuin reklamaatiotapauksissa. Palautuskustannukset määräytyvät palautettavien tuotteiden määrän, koon ja painon mukaan. Palautuskustannukset vähennetään palautettavan rahan määrässä. Jos valitsit maksutavaksi Mash-laskun tai -osamaksun, palautuskustannukset jätetään laskulle maksettavaksi.


Miten teen tilauksen yritysasiakkaana?

Jos haluat tilata tuotteita yritykselle, voit tehdä tilauksen normaalisti ja antaa yhteystiedoissa yrityksenne osoitetiedot.

Yritykset voivat valita maksutavaksi myös yrityslaskun. Jos haluat käyttää maksutapana yrityslaskua, muistathan antaa meille myös yrityksenne nimen lisäksi y-tunnuksen sekä mahdollisen verkkolaskutusosoitteen ja operaattoritunnuksen. Nämä tiedot voit antaa kassalla poistamalla rastin kohdassa “Sama laskutusosoite”. Kun rasti poistetaan, avautuu uusi lomake tietojen antamista varten.

Laskutuksemme päättää yritystietojen perusteella myönnetäänkö tilaukselle ennakkolasku vai tavallinen yrityslasku. Ennakkolasku tulee maksaa ennen tuotteiden toimitusta. Laskut lähetetään sähköpostitse antamaanne sähköpostiosoitteeseen 1-2 arkipäivän kuluessa.


Näytä lisää vastauksia >>
Toimitustavat
Mitä toimitusvaihtoehtoja on saatavilla?

Kaikille tuotteille on saatavilla ilmainen toimitus lähimpään toimipisteeseen.

Jos haluat että tuotteet toimitetaan suoraan kotiovelle, voit valita kassalla kotiinkuljetuksen tilaukselle. Kotiinkuljetuksen hinta on 9,95 € / tilaus. 

Pikatoimitustuotteet voidaan myös noutaa Lahden varastolta. Noudon voit valita tilaukselle kassalla. Saat sähköpostiin ilmoituksen kun tilauksenne on noudettavissa, sekä ohjeet varastollemme. Tilaus on tehtävä ennen kuin paketit voidaan noutaa!

Joihinkin tuotteisiin sisältyy kotiinkuljetus veloituksetta. Tästä ilmoitetaan tuotekohtaisesti tuotesivun tiedoissa.


Miksi tilaukseni on jaettu useaan lähetykseen?

Suuret tuotteet lähetetään usein useassa laatikossa, sillä ne eivät mahdu yhteen laatikkoon. Tuotteet pakataan valmiiksi tehtaalla, ja ne lähetetään sinulle laatikoissa joissa ne ovat saapuneet varastollemme. Jos tuote lähetetään useassa eri paketissa, saat kaikista paketeista seurantatunnukset sähköpostiisi.

Jos tilaus lähetetään useana lähetyksenä on mahdollista että paketit erkanevat toisistaan kuljetuksessa. Tästä syystä emme voi taata että paketit saapuvat teille yhtäaikaa.

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita, lähetetään ne eri varastoilta suoraan sinulle. Tilausvahvistuksesta näet mitkä tilaamistasi tuotteista on tilaustuotteita. Näiden tuotteiden toimitusaika on 5-14 arkipäivää poislukien lastenvaunut joiden toimitusaika on noin 3-4 viikkoa.


Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita saattavat ne saapua eri aikoihin. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta. 

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen tilan tuotteen tuotesivulta.

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella https://preeco.fi/yhteyslomake tai puhelimitse 03 41092920. Huomaathan kuitenkin että seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24h kuluttua tuotteen lähettämisestä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, seurantatunnus saattaa aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää). 

Jos olet saanut kaikki paketit mutta tuotteita puuttuu, laitathan meille reklamaatiopyynnön osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus

Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ilmoituksia reklamaatiosi etenemisestä.


Näytä lisää vastauksia >>
Maksutavat
Mitä maksutapoja on saatavilla?

Meillä voit maksaa ostoksesi kaikkien suomalaisten pankkien kautta, monilla eri maksukorteilla, mobiilimaksulla tai Mash-laskulla tai -osamaksulla. Yritykset voivat maksaa tilauksen myös yrityslaskulla. Yrityslaskua ei voida myöntää henkilöasiakkaille.

Käytettävissä olevat pankit: Nordea, Osuuspankki, Säästöpankki, POP-pankki, Danske Bank, Handelsbanken, S-pankki, Ålandsbanken ja Lähitapiola. Pankkimaksujen maksutavoista vastaa Paytrail Oy. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.

Käytettävissä olevat maksukortit: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard. Maksukorttien maksutavoista vastaa Nets Finland.

Maksaminen Preecossa on turvallista 256-bittisen SSL suojauksen ansiosta. Emme myöskään tallenna pankki- tai luottokorttitietojanne. Verkkokaupassamme on käytössä kansainväliset Verified by Visa ja MasterCard SecureCode todentamispalvelut.


Miksi Mash-laskuani ei hyväksytty?

Mash myöntää laskun sekä osamaksun 20-70 vuotiaille henkilöille joilla on suomalainen henkilötunnus, eikä henkilöllä ole maksuhäiriömerkintää. Lisätietoa Mash-laskuista saat Mashin asiakaspalvelusta puhelimitse 0800 94580 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@mash.com.


Mash -laskun ja osamaksun kulut

Mash-lasku

Perinteinen paperilasku on helppo ja luotettava maksutapa. Saat 45 päivää korotonta maksuaikaa laskullesi. Jos haluatkin maksaa laskusi erissä, se hoituu kätevästi: laskun saatuasi valitset sinulle parhaiten sopivat erät ja teet sen mukaisen suorituksen. Näin laskusi muuttuu automaattisesti valituksi osamaksuksi.

Mash-osamaksu

Osamaksulla maksat hankintasi turvallisesti ja näppärästi erissä. Voit valita maksuajaksi joko 3, 6, 9, 12, 18 tai 24 kuukautta tehdessäsi tilauksen. Osamaksun erät laskutetaan 30 päivän välein, joten maksaminen hoituu siis kuukauden välein nopeasti ja helposti. Arvoltaan 2 000 € ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk. Kokonaishinnaksi tulee 2 302,79 € (sis. koron, laskutuslisän ja avausmaksun).


Näytä lisää vastauksia >>
Palautukset
Onko minulla palautusoikeus?

Kaikilla tuotteillamme on 14 vuorokauden palautusoikeus alkaen tuotteen vastaanottopäivästä. 14 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Palautettavan tuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa, ja se tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa hyvin pakattuna. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta. 

Palautus on aina tehtävä lähettämällämme palautuslapulla, jonka saat asiakaspalvelusta sähköpostitse. Palautuslapun saadaksesi tee meille palautuspyyntö osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus. Sinun ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta palautuksesta palautuspyynnön lisäksi. Saat ilmoituksen sähköpostiisi kun palautuspyyntösi on käsitelty.

Emme nouda Postipakettina lähetettyjä palautuksia Postista. Huomaathan että joudumme pidättämään palautettavasta rahasummasta lähetyskustannukset jotka määräytyvät palautettavien tuotteiden lukumäärän ja koon mukaan.


Paljonko palautus maksaa?

Turhasta lähetyksestä aiheutuva palautuskustannus määräytyy palautettavien tuotteiden lukumäärän ja koon mukaan. 

Asiakaspalvelumme ilmoittaa palautuskustannuksen määrän, kun olet tehnyt palautuspyynnön osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus. Palautuskustannukset vähennetään palautettavasta summasta. 


Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, tee ensin palautuspyyntö osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus. Liitä aina kuva palautettavasta tuotteesta. Sinun ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta palautuksesta palautuspyynnön lisäksi. Palautuspyyntöön tarvittavat tiedot (tilauksen numero ja tilauksen viite) löydät sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Asiakaspalvelumme arvioi tämän jälkeen tuotteesi jälleenmyyntikelpoisuuden ja lähettää sinulle tarvittaessa palauttamiseen tarvittavat palautuslaput. 

Postin palautuslappu tulostetaan ja kiinnitetään palautettaviin paketteihin. Tämän jälkeen ne voidaan viedä lähimpään Postin toimipisteeseen.

Tuotteita ei tule palauttaa ilman palautuspyyntöä tai palautuslappuja! Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta.


Näytä lisää vastauksia >>
Reklamaatiot
Kuinka teen reklamaation?

Voit tehdä reklamaation jos saamasi tuote on saapunut rikkinäisenä, se ei ole tilaamasi tuotteen kaltainen tai siitä puuttuu osia. Voit tehdä reklamaation osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus

Reklamaatiota varten tarvitsemme kuvan jossa näkyy selkeästi virheellinen tai rikkoutunut osa. Reklamaatiopyyntöä tehdessäsi selitäthän myös mahdollisimman tarkasti reklamaation syyn. Jos mahdollista, lisää reklamaatioon myös rikkoutuneen osan osanumero, jonka löydät tuotteen manuaalista. Reklamaatiopyyntöön vaadittavat tiedot (tilauksen numero ja tilauksen viite) löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta.

Huolella tehty reklamaatiopyyntö nopeuttaa reklamaatioprosessia!


Voinko tehdä reklamaation?

Voit tehdä reklamaation jos saamasi tuote on saapunut rikkinäisenä, se ei ole tilaamasi tuotteen kaltainen tai siitä puuttuu osia. Voit tehdä reklamaation osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus. Reklamaation voi tehdä myös takuuaikana rikkoutuneista tuotteista. Kulutusosat eivät sisälly takuun piiriin, ellei kulutusosa ole jo lähetyksessä rikkoutunut tai se rikkoontuu muulla kuin kulutuksesta aiheutuvalla tavalla.


Alennukset
Kuinka käytän alennuskoodin?

Alennuskoodin voi käyttää kassalla kohdassa “Onko sinulla alennuskoodi?”. Tekstiä klikkaamalla avautuu tekstikenttä johon voit syöttää alennuskoodisi. 


Miten alennus toimii palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt alennuskoodin tilaukseesi ja haluat palauttaa tuotteen huomioimme alennuksen määrän palautettavassa summassa. Tilauksesta alennuskoodilla vähennettyä rahasummaa ei palauteta.


Muuta
En halua uutiskirjeitä sähköpostiini.

Uutiskirjeen tilauksen voit lopettaa minkä tahansa lähettämämme uutiskirjeen lopusta löytyvän “Peru uutiskirjeen tilaus” linkin kautta. Linkin klikkaaminen lopettaa tilauksen automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos et näe linkkiä uutiskirjeen lopussa, ilmoita asiakaspalvelullemme sähköpostiosoitteesi yhteydenottolomakkeella https://preeco.fi/yhteyslomake, niin poistamme sinut tilauslistalta.


Onko Preecolla myymälää jossa voin tutustua tuotteisiin?

Preecolla ei ole kivijalkamyymälää. Varastollamme tuotteet ovat pakattuina, eikä siellä voi tutustua tuotteisiin. Jos haluat lisätietoa tuotteesta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella https://preeco.fi/yhteyslomake, tai puhelimitse 03 41092920. Asiakaspalvelu palvelee sinua arkisin kello 9-17.

Tuotteilla on kuitenkin aina 14 vuorokauden palautusoikeus, joten tilaaminen on aina turvallista. 


Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelun yhteystiedot.

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 9 - 17. Asiakaspalvelu ei ole auki viikonloppuisin, eikä juhlapyhinä.

Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä tämän sivun alalaidasta löytyvän "ota yhteyttä" linkin kautta tai puhelimitse 03 41092920.

Jos puhelinvaihteemme on varattu, yritä puhelua uudelleen muutaman minuutin kuluttua.

Palautus- tai reklamaatiotapauksissa lähetäthän meille palvelupyynnön osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus


Miksi viesteihini ei ole vastattu?

Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin sekä puheluihin arkisin kello 09 - 17. 

Yhteydenottolomakkeella lähetettyihin viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä. Vastaamme sähköposteihin mahdollisimman pian.

Jos asiakaspalvelumme ruuhkautuu, pyrimme ilmoittamaan asiasta mahdollisimman pikaisesti. 


Kysytyimmät kysymykset

Kuinka muutan tilaustani?

Tilaukseen voi lisätä ja siitä voi poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista kassalla. Ostoskoriin lisäämäsi tuotteet säilyvät ostoskorissasi, vaikka poistut kassalta. Voit poistaa tuotteen ostoskorista painamalla kassalla tuotteen vieressä näkyvää roskasäiliön kuvaa. Voit myös lisätä ostettavien tuotteiden määrää tuotteen vieressä olevilla nuolipainikkeilla, tai kirjoittamalla oikean lukumäärän tekstikenttään.

Jos olet jo vahvistanut tilauksen, voit lisätä unohtuneet tuotteet tekemällä uuden tilauksen. Jos haluat vaihtaa tuotteen tilauksen vahvistamisen jälkeen, pyydä asiakaspalveluamme perumaan aikaisempi tilauksesi. Ilmoita asiakaspalvelulle tässä tapauksessa tilausvahvistuksessa saamasi tilausnumero. Kun tilaus on peruttu, voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi tuotteesta.

Jos haluat muuttaa tilauksen toimitusosoitetta, niin tämä onnistuu ennen kuin tilaus on lähetetty ottamalla yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeella. Jos tilaus on jo lähetetty, niin muutos ei ole tällöin mahdollinen.


Asiakaspalvelun yhteystiedot.

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 9 - 17. Asiakaspalvelu ei ole auki viikonloppuisin, eikä juhlapyhinä.

Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä tämän sivun alalaidasta löytyvän "ota yhteyttä" linkin kautta tai puhelimitse 03 41092920.

Jos puhelinvaihteemme on varattu, yritä puhelua uudelleen muutaman minuutin kuluttua.

Palautus- tai reklamaatiotapauksissa lähetäthän meille palvelupyynnön osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus


Sain vain osan tilaamistani tuotteista, miksi?

Osa tuotteista lähetetään useassa paketissa, joista kaikista saat seurantatunnuksen sähköpostiisi. Sähköpostista löydät myös ohjeet mistä voit seurata lähetyksiäsi. Kun lähetämme useita paketteja, saattavat ne erkaantua toisistaan kuljetuksessa ja saapua eri aikoihin. Tarkastathan toimituksen tilan seurantatunnuksellasi ennen yhteydenottoa!

Jos tilauksesi sisältää pikatoimitustuotteita sekä tilaustuotteita saattavat ne saapua eri aikoihin. Tilauksesi tilaustuotteet näet saamastasi tilausvahvistuksesta. 

Jos tilauksesi sisältää tuotteita jotka ovat olleet ennakkotilauksessa, saatetaan osa paketeista lähettää jo ennen ennakkotilaustuotteita. Tarkastathan puuttuvan tuotteen tilan tuotteen tuotesivulta.

Jos näet seurannassa VAIN ilmoituksen “Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan”, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella https://preeco.fi/yhteyslomake tai puhelimitse 03 41092920. Huomaathan kuitenkin että seurantatunnus aktivoituu vasta noin 24h kuluttua tuotteen lähettämisestä. Jos olet tilannut tilaustuotteen, seurantatunnus saattaa aktivoitua vasta kun paketti on saapunut Suomeen (2-7 arkipäivää). 

Jos olet saanut kaikki paketit mutta tuotteita puuttuu, laitathan meille reklamaatiopyynnön osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus

Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ilmoituksia reklamaatiosi etenemisestä.


Kuinka palautan tuotteen?

Jos haluat palauttaa tuotteen, tee ensin palautuspyyntö osoitteessa https://preeco.fi/asiakaspalautus. Liitä aina kuva palautettavasta tuotteesta. Sinun ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta palautuksesta palautuspyynnön lisäksi. Palautuspyyntöön tarvittavat tiedot (tilauksen numero ja tilauksen viite) löydät sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Asiakaspalvelumme arvioi tämän jälkeen tuotteesi jälleenmyyntikelpoisuuden ja lähettää sinulle tarvittaessa palauttamiseen tarvittavat palautuslaput. 

Postin palautuslappu tulostetaan ja kiinnitetään palautettaviin paketteihin. Tämän jälkeen ne voidaan viedä lähimpään Postin toimipisteeseen.

Tuotteita ei tule palauttaa ilman palautuspyyntöä tai palautuslappuja! Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta.


Onko tilaukseni vastaanotettu?

Kun tilaus on tullut läpi järjestelmäämme, saat tilausvahvistuksen sähköpostiinne.

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, tarkastattehan roskapostikansion.

Tilauksen vahvistamisen jälkeen on tärkeää viedä tilaus loppuun maksamalla tilaus valitsemallanne tavalla. Joissain tapauksissa Mash-lasku saatetaan hylätä, jolloin tilausta ei voida toimittaa. Mash-laskun voi saada 20-70 vuotias henkilö, jolla on suomalainen henkilötunnus, eikä henkilöllä ole maksuhäiriömerkintää. 

Jos et ole saaneet tilaustavahvistusta sähköpostiin muutaman tunnin kuluessa tilauksesta, voit pyytää asiakaspalveluamme tarkastamaan tilauksen yhteydenottolomakkeella https://preeco.fi/yhteyslomake


Eikö asia selvinnyt?