Suomalainen verkkokauppa jo vuodesta 2009!

Preeco.fi palveluehdot

Lähettämällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä ehtoja

1. Tilaajana ja maksajana voi toimia vain yli 18-vuotias. Alle 18-vuotiaan tilaukset tulee tehdä huoltajan nimellä ja suostumuksella

2. Asiakas vastaa antamiensa henkilötietojen oikeellisuudesta.

3. Asiakas vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan tehdyistä tilauksista. Asiakas on yksin vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

4. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.

5. Tilauksen lähettäminen on aina sitovaa.

6. Tilattu tuote/tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan suoritettu.

7. Tuotteen palautus: Yksityisasiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus.

8. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Oikeus hintojen muutokseen ilman eri ilmoitusta pidätetään

9. Asiakas suostuu vastaanottamaan yrityksen uutiskirjeitä. Asiakkaan sähköpostiosoite poistetaan uutiskirjelistalta sitä pyydettäessä.

10. Preeco Trading Oy pidättää oikeuden:

a) Katkaista asiakassuhde yksipuolisten väärinkäytösten, jatkuvien palautusten, maksamatta ja peruuttamatta jätettyjen tilausten, tai toistuvien peruutusten vuoksi ilman eri perustelua tai ilmoitusta.
b) Laskuttaa asiakkaalta toistuvista peruutuksista /maksamattomista tilauksista aiheutuneet ylimääräisen työn kulut.
c) Peruuttaa tilauksen ja palauttaa tilatut tuotteet takaisin verkkokauppaan laskun ollessa maksamatta 15. päivänä laskuun merkityn eräpäivän jälkeen ilman eri ilmoitusta.

Tilausvahvistus

Lähetämme sinulle hyväksytyn tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tunnin sisään tilauksen vastaanotosta. Jos et saanut tilausvahvistusta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi tilausvahvistuksen. Jos tilausvahvistuksessa ilmoittamasi tiedot eroavat oikeista, niin ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme, jotta tiedot saadaan korjattua järjestelmäämme.

Toimitus

Suuri osa tuotteistamme lähetetään varastoltamme Lahdesta. Nämä pikatoimitustuotteet on merkitty tuotelistauksessa ja tuotesivulla "pikatoimituksella". Tuotesivulla näkyy myös arvioitu tuotteen saapumispäivä, joka on pikatoimitustuotteille 1-3 arkipäivää. Muut kuin pikatoimitustuotteet lähetetään Saksasta tukkuvarastoltamme ja näiden toimitusaika on noin 10 arkipäivää. Tietyt lastenvaunut ja jotkin muut tuotteet ovat tilauksesta valmistettavia, jolloin toimitusaika ilmoitetaan erikseen tuotesivulla. Ilmoitetut arvioidut saapumispäivämäärät voivat heittää muutamalla arkipäivällä riippuen tuotteen toimitustavasta sekä -ajasta.

Jotain tuotteita voi tilata ennakkoon, jolloin tuotteet lähetetään sitten kun ne saadaan varastoon. Ennakkotilaustuotteet on merkitty niin tuotelistauksessa kuin tuotesivulla. Ennakkotilaustuotteilla on yleensä arvioitu saapumispäivämäärä, joka on näkyvillä tuotesivulla. Aina arvioitua saapumispäivämäärää ei ole tiedossa, mutta tilaaminen on silti mahdollista. Tällöin toimitusaika on korkeintaan 8 viikkoa ja ennakkotilauksen voi perua mikäli tuotetta ei tämän ajan sisällä saada varastoon.

Emme toimita tuotteita Suomen ulkopuolelle.

Kaikki hinnat sisältävät toimituskulut lähimpään postiin tai kuljetusyhtiön varastolle, mikäli tuotekuvauksessa ei muuta mainita. Tavarat voidaan noutaa toimipisteestä kahden viikon ajan niiden saapumisesta. Tuotteiden saapumisesta lähetetään ilmoitus postitse tai puhelimitse. Kuljetusyhiö saattaa myös yrittää toimitusta osoitteeseen, vaikkei kotiinkuljetusta ole erikseen valittu. Tuotteet toimitetaan UPS:n, DPD:n, DHL:n tai Postin väliltyksellä. Saat lähetyksesi seurantakoodit sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt matkaan.

Kaikille tuotteille on mahdollista ostaa erikseen kotiinkuljetus. Kuljetusyhtiö yrittää yleensä ottaa asiakkaaseen yhteyttä ennen toimitusyritystä. DPD yrittää toimitusta arkisin klo 8 ja 16 välillä. Pikatoimitustuotteet lähetetään Postin kautta ja saat puhelimeesi tekstiviestin sopivan toimitusajankohdan valitsemiseksi. Mikäli asiakkaaseen ei saada yhteyttä tai tuotteita ei saada toimitettua, jäävät tuotteet kuljetusyhtiön varastolle säilöön kahdeksi viikoksi. Kuljetusyhtiön ollessa DPD, paketteja säilytetään seitsemän vuorokautta. Pyydämmekin sinua ottamaan meihin yhteyttä, mikäli toimituksessa on kulunut yli kaksi viikkoa, koska todennäköisesti tuotteet ovat jääneet toimitusongelmien vuoksi kuljetusyhtiön varastoon.

Jos tavara lähetetään useammassa kuin yhdessä laatikossa, laatikot saattavat karata toisiltaan matkan aikana ja saapua näin ollen useamman päivän aikana. Jos saat vain yhden paketin, joka ei sisällä kaikkea tilaamaasi, ovat loput tavarat todennäköisesti vielä matkalla erillisessä paketissa.

Mikäli asiakas kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta tai jättää tuotteen noutamatta, tuote palautuu varastollemme. Tätä ei pidetä ehtojen mukaisena palautuksena ja pidätämme oikeuden periä palautumisesta ja mahdollisesta uudelleen lähettämisestä aiheutuvat kulut asiakkaalta.

Nouto

Pikatoimitustuotteet on mahdollista myös noutaa varastoltamme Lahdesta. Jos haluat noutaa tuotteen itse, valitse ostoskorissa toimitustavaksi "Nouto varastolta". Tilaus on noudettavissa varastoltamme silloin, kun olemme ilmoittaneet erillisellä sähköpostilla tilauksen olevan noudettavissa. Noutovarastomme on auki arkisin 08 - 16. Pyydämme, että ette noutaisi pakettia ilman, että olemme ilmoittaneet tilauksen olevan noudettavissa.

Yrityslaskutus

Yritykset voivat tilata kauttamme laskulla. Lasku voidaan lähettää sähköpostitse taikka verkkolaskuna. Laskua varten tarvitsemme yritykseltä seuraavat tiedot: Yrityksen nimen, Y-tunnuksen sekä toimitus- ja laskutusosoitteen. Jos yritykselläsi on käytössä verkkolaskutus, niin ilmoitathan verkkolaskutustiedot (Verkkolaskuosoite, verkkolaskuoperaattori) niille tarkoitetuun kenttään.

Tarkistamme jokaisen laskun kohdalla yrityksen maksukyvyn, jonka perusteella teemme päätöksen, että myydäänkö tilaus laskulle vai onko tilaus ennakkomaksulla. Ennakkomaksulla tulevat tilaukset lähetetään seuraavana arkipäivänä maksun kirjauduttua laskutusjärjestelmäämme.

Eräpäivä laskuilla on 21 päivää tilauksesta, ennakkolaskuilla 3 arkipäivää. Lasku on maksettava laskulla näkyvälle tilinumerolle oikealla viitteellä, jotta lasku kohdistuu oikeaan tilaukseen. Maksamatta jääneestä laskusta lähetämme maksumuistutuksen noin 7 vuorokauden kuluttua eräpäivästä sekä maksuhuomautuksen noin 30 vuorokauden kuluttua eräpäivästä. Maksamatta jääneet laskut siirtyvät perintään noin kolmen viikon kuluttua maksuhuomautuksen lähetyksen jälkeen. Emme peru tilausta, jos laskusta on muistutettu taikka lasku on siirretty perintään.

Yrityslaskua ei voida myöntää henkilöasiakkaille. Henkilöasiakkaille tarkoitettu laskutustapa on Mash -lasku, joka löytyy meidän maksutavoista. Jos yrityslaskutusjärjestelmäämme tulee tilaus ilman vaadittavia yrityksen tietoja, niin perumme automaattisesti järjestelmään muodostuneen laskun sekä lähetämme asiakkaalle maksulinkin sähköpostilla, jonka kautta henkilöasiakas voi valita haluamansa maksutavan. Jos tilaus oli kuitenkin tulossa yritykselle, niin vaadittavat yritystiedot on ilmoitettava meille asiakaspalveluumme, jolloin voimme muodostaa laskun uudestaan yritykselle.

Kuluttaja-asiakkaiden palautukset

Kaikilla tuotteillamme on 14 vuorokauden palautusoikeus alkaen tuotteen vastaanottopäivästä. 14 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Voit täyttää palautuslomakkeen alla olevan linkin kautta:

PALAUTUSLOMAKE

Palautuslomaketta varten tarvitset tilausvahvistuksesta löytyvän tilauksen numeron, viitteen sekä sähköpostiosoitteesi. Tämän jälkeen pääset valitsemaan sivulta palautettavat tuotteet ja määrät. Kirjoita lomakkeella olevaan lisätietokenttään ”asiakaspalautus” sekä syy, miksi tuote palautetaan.  

Teemme palautukselle palautuskortin, jolla paketin voi palauttaa Postin kautta. Palautuskortti on tulostettava ja teipattava taikka liimattava palautettavan paketin kylkeen. Palautettavan tuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa ja se tulee lähettää takaisin alkuperäisessä pakkauksessa. Tuotteen tulee olla hyvin pakattuna ja asiakas on vastuussa huonosti paketoidun tuotteen rikkoutumisesta tai katoamisesta. Pidätämme oikeuden periä palautuksesta aiheutuvat kustannukset. Palautus on asiakkaan vastuulla. Emme nouda Postipakettina lähetettyjä palautuksia Postista.

Tuotteen paketti tulee aina avata varoen ja pakkausta vaurioittamatta. Paketin sisältö tulee aina tarkastaa osalistasta ennen tuotteen käyttöönottoa. Jos toimituksesta puuttuu osia, tulee puuttuvista osista reklamoida ennen tuotteen mahdollista kokoamista.

Palautuksen käsittely kestää n. 1-3 viikkoa, koska palautuslähetykset tulevat varastollemme kootusti viikottain. Kun tuote saapuu asianmukaisessa kunnossa perille, tuote tarkastetaan, jonka jälkeen palautamme rahat 30 vuorokauden sisällä palautuslähetyksen vastaanottamisesta. Saat ilmoituksen sähköpostiisi kun palautuksesi on käsitelty. Jos et ole saanut mitään ilmoitusta tämän ajan sisällä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Rahanpalautukset teemme käyttämämme maksunvälittäjän kautta.

Mikäli asiakas kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta tai jättää tuotteen noutamatta, tuote palautuu varastollemme. Tätä ei pidetä ehtojen mukaisena palautuksena ja pidätämme oikeuden periä palautumisesta ja mahdollisesta uudelleen lähettämisestä aiheutuvat kulut asiakkaalta.

Jos palautat tuotteen, muista ottaa Postista kuitti palautuksesta ja säilytä sitä, kunnes palautuksesi on hyväksytty. Kuittia saatetaan tarvita ongelmatilanteissa.

Noutamaton lähetys

Noutamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme automaattisesti 15,00€ posti- ja käsittelykuluja per palautunut paketti. Verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvauksia aiheutuneista kuluista sopimusrikkomuksen johdosta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).

Reklamaatiot

Jos tuotteessa on vikaa, pyydämme täyttämään reklamaatiolomakkeen alla olevan linkin kautta:

PALAUTUSLOMAKE

Reklamaatiota varten tarvitset tilausvahvistuksesta löytyvän tilauksen numeron, viitteen sekä sähköpostiosoitteesi. Tämän jälkeen pääset valitsemaan sivulta reklamoitavat tuotteet sekä määrät. Voit liittää reklamaatioosi yhden liitetiedoston, jotta voit lähettää meille viallisesta tuotteesta taikka osasta kuvan. Voit lähettää meille sähköpostilla lisäkuvia, jos viallisesta tuotteesta on useampia kuvia. Kirjoita lisätietokenttään viallisten osien osanumerot, jotta käsittely voidaan toteuttaa nopeammin. Jos lähetyksestä puuttuu jokin osa, tarkista mahdollinen osanumero pakkauksen manuaalista sekä ilmoita se lisätietokentässä.

Ilmoitathan ja valitsethan kaikki seuraavat tiedot, jotta reklamaatiosi saadaan käsiteltyä mahdollisimman nopeasti.

Henkilötiedot:

  • Tilausnumero (AAABBBCCC) sekä tilausnumero (12345678)
  • Tilauksella käytetty sähköpostiosoite

Reklamaatiotiedot:

  • Tuote
  • Tuotemäärä

Jos reklamaatio koskee rikkoutunutta tai puuttuvaa osaa, lisäksi

  • Kuva rikkinäisestä osasta
  • Osan osanumero (löytyy manuaalista)

Kirjoita lisätietokenttään reklamaation syy sekä rikkoutuneen tai puuttuvan osan osanumero.

Kaikki tiedot ovat pakollisia reklamaation käsittelyä varten. Mikäli tietoja puuttuu, joudutaan reklamaatio hylkäämään.

Tietosuojaseloste

9.5.2018


Rekisterinpitäjä:
Preeco Trading Oy
2465546-6
Aleksanterinkatu 26 A
15140 Lahti

Preeco Trading Oy tallentaa ja käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR, 2016/679) sekä nykyisen henkilötietolain (523/1999) mukaisesti. Asiakkaan on hyväksyttävä tämän tietosuojaselosteen ehdot ennen verkkokaupasta tilaamista. Henkilötietojen antaminen on edellytys tilaamiselle. Verkkokaupastamme ei voi tilata tuotteita antamatta henkilötietoja.
Rekisterin käyttötarkoituksia ovat

•    Asiakkuuden ylläpito, kuten tilausten käsittely, toimitus, takuuasiat ja laskutus
•    Asiakkuuteen liittyvä viestintä, esim. erilaiset kampanjat
•    Käyttökokemuksen parantamiseksi, tuotesuositusten antamiseen ja markkinoinnin kohdennukseen

Henkilötietojen käsittelyssä ja käsittelyn suunnittelussa noudatamme hyviä tietosuojakäytäntöjä. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimukset.

Preeco Trading Oy:n asiakasrekisteri sisältää seuraavat tiedot:

•    Etu- ja sukunimi
•    Sähköposti
•    Puhelinnumero
•    Postiosoite
•    Maksutiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
•    Tilaushistoria

Säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä tietosuojaselosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Suomen kirjanpitolaki asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle.

Henkilötietoja vastaanottavat:

•    Yrityksemme ja sen työntekijät
•    Maksunvälittäjä, joka vastaanottaa maksut
•    Kuljetusyritys, joka kuljettaa tavaran asiakkaale

Rekisterin tiedot koostuvat asiakkaan itse ilmoittamista tiedoista verkkokaupassamme tai muutoin ja erilaisin sähköisin lomakkein kerättävistä tiedoista.
Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.

Rekisteröidyillä on seuraavat oikeudet:

•    Oikeus tarkastaa itseä koskevat henkilötiedot
•    Oikeus tietojen oikaisemiseen
•    Oikeus käsittelyn rajoittamiseen (esimerkiksi oikeus kieltää markkinoinnin)
•    Oikeus vastustaa käsittelyä
•    Oikeus peruuttaa suostumus (esimerkiksi oikeus peruuttaa suostumus markkinointiin)
•    Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Muutoksista tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme.


Evästeiden käyttö


Eväste (Cookie) on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet sisältävät yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla käyttäjiä voidaan tunnistaa. Preeco Trading Oy käyttää verkkopalvelussaan evästeitä palvelujen toteuttamiseksi ja helpottamaan palvelujen käyttöä. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Käyttäjä voi antaa suostumuksensa evästeiden käytölle tai kieltää sen selaimensa asetuksista.