Onko minulla palautusoikeus?
Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä. 30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Ennen lopullista ostopäätöstä kuluttaja-asiakas voi tutustua tuotteeseen laadultaan ja määrältään samaan tapaan kuin myymälässä vastaavanlaista tuotetta ostaessa. Voit avata tuotepakkauksen varovasti pakkausta ja itse tuotetta vahingoittamatta. Sinulla on oikeus tarkistaa toimituksen sisältö sekä tutustua tuotteen ominaisuuksiin sekä toimivuuteen mm. tuotteen mukana toimitettavien ohjeiden avulla.
Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, osissa toimitettavan huonekalun tai piharakennuksen kokoaminen. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on muusta asiakkaasta johtuvasta syystä alentunut, niin pidätämme arvonalentumisen asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta palautuskustannusten lisäksi. Arvonalentuminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautunut tuote on myynti- tai käyttökelvoton, niin arvonalentuminen on 100 % tuotteen hinnasta.
Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta alkuperäisen tuotepakkauksen avaamisen jälkeen, koska pakkauksen avaamisen jälkeen tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, uudenveroinen ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.
Palautus on aina tehtävä lähettämällämme palautuskortilla, jonka saat asiakaspalvelusta. Palautuskortin saadaksesi tee meille palautuspyyntö kirjautumalla omalla asiakastilillesi. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, niin voit kirjautua vieraana tilausvahvistuksesta löytyvästä tilauksen seurantalinkistä ja luoda tilin antamalla haluamasi salasanan. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi ohjeet asiakastilillesi kirjautumiseen. Kirjauduttuasi asiakastilille valitse tilaushistoriasta tilaus, josta haluat palauttaa tuotteita ja valitse tilauksen lisätiedot. Merkitse palautettavat tuotteet, kappalemäärä ja kirjoita palautuksen syy avoimeen kenttään. Sen jälkeen paina pyydä palautusta painiketta.
Käsiteltyämme palautuspyyntösi lähetämme sähköpostiisi tulostettavan Postin palautuskortin. Rahtikuljetuksella toimitettavat tuotteet noudetaan suoraan asiakkaalta. Käsiteltyämme palautuspyynnön sovimme yhdessä asiakkaan kanssa noutopäivän ja teemme sen jälkeen kuljetustilauksen.
Emme nouda postipakettina lähetettyjä palautuksia Postin noutopisteiltä tai automaateista.
Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset.
Paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset ovat 11,95 euroa per paketti sis. alv:n 25,5 %. Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Rahdista veloitetaan kustannukset seuraavasti per lähetys:
Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:
Rahti 0–0,19m³: 59,90€
Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€
Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€
Rahti >1,60m³: 139,90€
Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti.
Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Hollolan varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Hollolan varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus oman asiakastilin kautta, että asiakaspalautus voidaan rekisteröidä saapuvaksi. Valittuasi palautettavat tuotteet, niin kirjoita tekstikenttään, että tuot tuotteen/tuotteet itse Hollolan varastolle. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen, käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee tehdä ensiksi reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-to klo 7:30-15:30 välillä.