Palautukset
Tarjoamme kuluttaja-asiakkaille tuotteiden 30 vuorokauden palautusoikeuden alkaen tuotteen vastaanottamispäivästä. 30 vuorokauden palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Ennen lopullista ostopäätöstä kuluttaja-asiakas voi tutustua tuotteeseen laadultaan ja määrältään samaan tapaan kuin myymälässä vastaavanlaista tuotetta ostaessa. Voit avata tuotepakkauksen varovasti pakkausta ja itse tuotetta vahingoittamatta. Sinulla on oikeus tarkistaa toimituksen sisältö sekä tutustua tuotteen ominaisuuksiin sekä toimivuuteen mm. tuotteen mukana toimitettavien ohjeiden avulla.
Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, osissa toimitettavan huonekalun tai piharakennuksen kokoaminen. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on muusta asiakkaasta johtuvasta syystä alentunut, niin pidätämme arvonalentumisen asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta palautuskustannusten lisäksi. Arvonalentuminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautunut tuote on myynti- tai käyttökelvoton, niin arvonalentuminen on 100 % tuotteen hinnasta.
Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta alkuperäisen tuotepakkauksen avaamisen jälkeen, koska pakkauksen avaamisen jälkeen tuote ei ole jälleenmyyntikuntoinen. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, uudenveroinen ja se tulee palauttaa alkuperäisessä tuotepakkauksessa hyvin pakattuna tuotteen mukana tulevien pakkausmateriaalien kanssa. Huonosti pakattu tuote saattaa rikkoutua kuljetuksessa. Alkuperäinen tuotepakkaus on osa tuotetta. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki toimitetut osat, tarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset kaupanpäälliset. Asiakas on vastuussa tuotteen palautuksesta.
Palautusilmoitus on tehtävä myyjälle asiakaspalvelubottimme kautta. Botti ohjaa palautuksen tekemisessä vaihe vaiheelta ja antaa ohjeet miten tuotteen voi palauttaa takaisin meille.
Käsiteltyämme palautuspyyntösi lähetämme palautusohjeet sähköpostiisi. Rahtikuljetuksella toimitettavat tuotteet noudetaan suoraan asiakkaalta. Käsiteltyämme palautuspyynnön sovimme yhdessä asiakkaan kanssa noutopäivän ja teemme sen jälkeen kuljetustilauksen.
Emme nouda postipakettina lähetettyjä palautuksia Postin noutopisteiltä tai automaateista.
Palautettavasta rahasummasta pidätämme palautuksesta muodostuneet kustannukset.
Paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset ovat 11,95 euroa per paketti sis. alv:n 25,5 %. Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Rahdista veloitetaan kustannukset seuraavasti per lähetys:
Isot painavat lähetykset voi palauttaa vain rahtina ja ne noudetaan suoraan asiakkaalta. Rahdista veloitetaan seuraavasti per lähetys:
Rahti 0–0,19m³: 59,90€
Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€
Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€
Rahti >1,60m³: 139,90€
Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti.
Tuotteen voi palauttaa myös veloituksetta tuomalla sen itse suoraan Hollolan varastolle 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen Hollolan varastolle, niin palautuksesta tulee tehdä ennakkoon palautusilmoitus chatbotin kautta, että asiakaspalautus voidaan rekisteröidä saapuvaksi. Valittuasi palautettavat tuotteet, niin kirjoita tekstikenttään, että tuot tuotteen/tuotteet itse Hollolan varastolle. Asiakaspalvelumme lähettää tämän jälkeen tarkemmat ohjeet sähköpostitse käsiteltyään ilmoituksen. Myös varastolle palautettavan tuotteen tulee olla pakattuna alkuperäispakkaukseen, käyttämätön ja jälleenmyyntikuntoinen. Jos saamassasi tuotteessa on ollut virhe, niin tästä tulee tehdä ensiksi reklamaatio asiakaspalvelun kautta lisäohjeiden saamiseksi. Varasto ottaa asiakaspalautuksia vastaan vain arkisin ma-to klo 7:30-15:30 välillä.
Käyttäessäsi 30 päivän peruutus-/palautusoikeuden pidätämme palautuksesta muodostuvat kustannukset.
Veloitamme 24.1.2023 alkaen pakettilähetyksinä palautettavista tuotteista 11,95 euroa/per paketti palautuskustannuksia.
Pakettipalautukset tulee vielä itse Postin pisteelle. Jos haluat, että tilaamme erillisen noudon paketeille, niin veloitamme erikseen noutomaksun 12,00 euroa palautuskustannusten lisäksi. Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %.
Rahtina palautettavien tuotteiden palautuksesta veloitetaan seuraavasti:
Rahti 0–0,19m³: 59,90€
Rahti 0,20–0,39m³: 89,90€
Rahti 0,40–1,59m³: 99,90€
Rahti >1,60m³: 139,90€
Hinnat sisältävät alv:n 25,5 %. Palveluun kuuluu yksi noutokerta ulko-ovelta. Osoitteeseen tulee olla esteetön pääsy kuorma-autolla. Uusista noutokerroista tai lisäpalveluista veloitetaan kuljetusyhtiön hinnaston mukaisesti.
Palautuskustannukset vähennetään palautettavasta summasta tai jätetään laskutettavaksi. Emme myöskään hyvitä kotiinkuljetuksen tai muiden lisäpalveluiden hintaa palautuksen yhteydessä.
Jos tuot tuotteen suoraan itse Hollolan varastolle emme veloita palautuskustannuksia. Muistathan tehdä ennakkoon palautusilmoituksen tässäkin tapauksessa oman asiakastilin kautta.
Huomioithan, että palautettavan tuotteen alkuperäispakkauksineen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Palautettavasta summasta voidaan vähentää tuotteen arvon alentuminen, jos tuote on otettu käyttöön tai sen arvo on alentunut jostain muusta asiakkaasta johtuvasta syystä. Jos tuote myynti- tai käyttökelvoton, niin myyjällä on mahdollisuus pidättää tuotteen hinta kokonaisuudessaan.
Jos haluat palauttaa tuotteen, niin tee palautuspyyntö 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta asiakaspalvelubottimme kautta.
Käsiteltyä palautuspyyntösi, niin lähetämme tarkemmat ohjeet sähköpostiisi. DB Schenkerin noutopistepaketit voidaan palauttaa alkuperäisellä lähetystarralla varustettuna takaisin samalle noutopisteelle. Kotiinkuljetuksille sekä suuremmille paketeille joudutaan tilaamaan nouto, sekä lähettämään tulostettava palautuskortti palautusta varten. Rahtikuljetuksen vaativille tuotteille sovimme noutoajankohdan.
Jos palautettava tuote (paketin paino ei ylitä 25 kg) on toimitettu kotiinkuljetuksella, niin paketit tulee viedä itse Postiin, ja palauttaa asiakaspalvelusta saatavalla sopimustunnuksella.
Jos asiakas haluaa, niin paketeille voidaan kuitenkin tilata nouto suoraan asiakkaalta. Ilmoita tästä palautusilmoituksen yhteydessä. Asiakaspalvelu sopii tarkemman noutoajankohdan asiakkaan kanssa palautuksen käsittelyn yhteydessä. Noudosta veloitetaan 12,00 euron (sis. alv:n 25,5 %) erillinen noutomaksu palautuskustannusten lisäksi.
Yli 25 kg painavat lähetykset noudetaan aina suoraan asiakkaalta ja ne palautuu rahtikuljetuksella. Käsiteltyään asiakkaan jättämän palautuspyynnön asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan ja tekee kuljetustilauksen. Asiakkaalta veloitetaan rahdista muodostuvat kustannukset Postin hinnaston mukaisesti.
Huom! Tuotteita ei tule palauttaa ilman myyjälle tehtyä palautuspyyntöä. Palauttaminen ilman palautuspyyntöä viivästyttää palautuksen käsittelyä ja rahanpalautusta. Emme nouda lähetyksiä Postin noutopisteistä tai automaateista, vaan ne palautuvat asiakkaalle takaisin.
Käsittelemme palautuspyynnöt arkipäivisin saapumisjärjestyksessä. Vastaamme pyyntöösi noin 1-3 arkipäivän kuluessa. Jos et ole saanut siihen mennessä tarkempia ohjeita sähköpostiisi, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Kun olet saanut paketillesi palautusohjeet ja palauttanut tuotteen, niin lähetys palautuu Hollolan varastollemme noin 1-5 arkipäivän kuluessa. Kun varasto on käsitellyt asiakaspalautuksesi, palautamme rahat alkuperäisen maksutavan mukaan tai teemme hyvityksen laskulle. Saat erilliset ilmoitukset, kun lähetys on saapunut varastolle ja asiakaspalautus on käsitelty.
Jos maksoit tilauksesi verkkopankin kautta, niin saat Paytraililta tai Avardalta sähköpostiviestin koskien rahojesi palautusta. Rahanpalautus näkyy noin 2-5 arkipäivän kuluessa. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankkimaksuna, niin summa palautuu tilillesi. Luottokortilla tehdystä maksusuorituksesta summa palautetaan automaattisesti käyttämällesi kortille. MobilePayn kautta maksetuissa tilauksissa takaisinmaksu tapahtuu MobilePay maksutapaan liitetylle tilille tai kortille. Tilaukset, joihin maksutavaksi on valittu Avardan Preeco laskun tai tili, niin saat päivitetyn laskun sähköpostitse tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos olet jo maksanut laskun, niin Avarda lähettää sinulle kyselyn tilinumerosta sähköpostitse maksun palautusta varten. Kirjautuneet palautukset näet myös Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta: https://omatsivut.avarda.fi/
Jos et ole saanut ilmoitusta 14 arkipäivän kuluessa, että olemme käsitelleet palautuksen, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.
Rahanpalautus tapahtuu tilauksen yhteydessä valitun maksutavan mukaan. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankkimaksuna, niin summa palautuu suoraan tilillesi. Mikäli olet suorittanut maksun luottokortilla, niin summa palautetaan automattisesti käyttämällesi kortille. MobilePayn kautta maksetuissa tilauksissa takaisinmaksu tapahtuu MobilePay maksutapaan liitetylle tilille tai kortille.
Jos olet valinnut maksutavaksi Avardan Preeco laskun tai tilin, niin saat päivitetyn laskun sähköpostitse tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos olet jo maksanut laskun, niin Avarda lähettää sinulle kyselyn tilinumerosta sähköpostitse maksun palautusta varten. Kirjautuneet palautukset näet myös Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta: https://omatsivut.avarda.fi/
Huomioithan että rahat voidaan palauttaa vasta kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksen. Rahanpalautus näkyy noin 2-5 arkipäivän kuluessa siitä, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen meiltä, että palautuksesi on käsitelty.
Palautettuasi tuotteen pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakastilisi kautta, jos et ole saanut 14 arkipäivän kuluessa ilmoitusta, että palautuksesi on käsitelty.
Avardan asiakaspalvelu auttaa kaikissa maksamiseen ja laskutukseen liittyvissä kysymyksissä:
asiakaspalvelu@avarda.fi
09 2532 7100 (mpm/pvm)
avoinna ma–pe klo 9–19
Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen sekä tuotteen mukana toimittavien käyttöohjeiden ja tarvikkeiden tulee olla oleellisesti muuttumaton ja vähentymätön. 30 vuorokauden aikana tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin voi tutustua samaan tapaan kuin myymälässä tuotetta ostaessa ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Tuotepakkaus on osa tuotetta ja pakkaukset tulee aina avata varoen itse pakkausta vaurioimatta. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi ajoneuvon koeajaminen, koottavan huonekalun tai piharakennelman kokoaminen.
Hygieniatuotteilla, joiden alkuperäinen toimituspakkaus on avattu ei ole palautusoikeutta. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä löytyy ko. tuotteiden tuotesivulta.
Jos palautettu tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, niin asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan arvonalentuminen on 100 prosenttia asiakkaan maksamasta tuotteen hinnasta.