Voinko tehdä reklamaation?
Kyllä, voit tehdä reklamaation meille esimerkiksi, jos saamassasi tuotteessa on virhe, siitä puuttuu osia, se on saapunut rikkinäisenä tai olet saanut kokonaan väärän tuotteen. Reklamaatio tulee aina tehdä kirjallisesti asiakaspalvelubottimme kautta, joka ohjaa sinua prosessin jokaisessa vaiheessa varmistaen, että kaikki tarvittavat tiedot tulevat mukaan.
Myyntipalvelumme ei käsittele reklamaatioita puhelimitse. Myyntipalvelussa voidaan antaa yleisiä ohjeita vain siitä, kuinka tehdä kirjallinen reklamaatio. On tärkeää, että reklamaatioon sisällytetään tarkka kuvaus ongelmasta, kuten viallisen osan nimi ja määrä, ja että liitteeksi lisätään kuvat tai video, joista vika on selkeästi nähtävissä. Puutteelliset tiedot hidastavat reklamaation käsittelyä.
Jos tuotteelle on annettu takuu, tutustuthan aina takuuehtoihin ennen reklamaation tekemistä. Myyjä ei vastaa vioista, jotka johtuvat tuotteen vääränlaisesta käytöstä tai huolto-ohjeiden laiminlyömisestä. Lisäksi, myyjä ei ole vastuussa tuotteen normaalista kulumisesta, joka kuuluu tuotteen ominaisuuksiin. Joissakin tuotteissa voi olla rajoitettu takuu, joka ei kata koko tuotetta; esimerkiksi kulutusosat voivat jäädä takuun ulkopuolelle.
Jos lähetyksesi on saapunut ulkoisesti vaurioituneena, on erittäin tärkeää, että tarkistat lähetyksen heti vastaanoton yhteydessä ja teet varauman kuljetusyhtiölle. Tämän jälkeen tulee olla heti yhteydessä myyjään. Kuljetuksessa vaurioitunutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Kotiinkuljetuksissa vauriot tulee kirjata suoraan rahtikirjaan yhdessä kuljettajan kanssa. Mikäli varaumaa ei tehdä, on mahdotonta todistaa, että lähetys oli vaurioitunut vastaanottohetkellä, ja tällöin myyjällä on oikeus hylätä reklamaatio kuljetusvaurioiden osalta.
Muistathan ottaa kuvia lähetyksestä, säilyttää kaikki pakkausmateriaalit sekä vaurioitunut tuote siihen asti, että korvauskäsittely on saatettu loppuun. Saat lisätietoja varaumasta ja tavaran vastaanottamisesta täältä.